Fluffy Molntuss

Påsk

Publicerad 2011-04-23 16:42:14 i Allmänt,

Nu är vi färdiga med köket till 99%. Så skönt att det är klart och ordningen är återställd. När det gäller groventrén som skulle bli fin entré så har det inte gått så bra. Den har gått från grov till riktigt, riktigt gräslig. Nåja. Det är förståss övergående. Den är spacklad, men inte tapetserad. Därför att målaren inte kommit. Oväntat. Nej. Men den blir nog fin när den är klar. Kan man ju trösta sig med.

Jag har längtat efter den här påskledigheten. Har ju, som bekant, så mycket att göra. Vi har en väldigt eftersatt trädgård. Idag har jag rensat en halv rabatt. Inte mycket. Men det som är gjort har blivit fint i alla fall. Utemöblerna har också fått komma ut.

I går var vi iväg hos vännerna Jennie och Anders. Där hade vi beachvolleybolltävling (det blev ett långt ord) och korvgrillning till barnen. Vi blev även serverade förrätten i gröngräset (och snodde var sin korv från de små).

En helt underbar kväll med försommarvärme. Tänk att kunna spela med bara fötter och sitta i gräset och äta. I april!

Härligt med denna värme. Men ogräset stressar mig.....


Vilket gäng! En värjer sig och en annan visar magen. Det är mina killar det!


Anton kastar sig! Allt för kampen!


Är det en fågel? Är det ett plan? Nej. Det är en volleyboll.


Hela laguppställningen men ingen boll.


Fina och härliga Annelie.


Flickorna mumsar.


Tjoho! En liten tokstolle.

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-04-24 09:42:07

Vilket härligt gäng vi är och kul har vi!! Ser fram emot fler såna kvällar....puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela