Fluffy Molntuss

Surpriseparty

Publicerad 2010-09-03 13:42:26 i Allmänt,

Har ju jobbat i två dagar nu. Har känts bra. Jag har mest fixat och donat i mitt nya kontor, träffat mina kollegor, informerat mig och pratat en del med studenterna. Nu ska jag ju iväg till Lydiagården på söndag så jag kommer inte till jobbet igen förrän nästa tisdag. Det har i alla fall gett mig mycket energi att vara tillbaks på jobbet.

Vi har delat upp det så, Martin och jag, att han lämnar barnen på morgonen och så hämtar jag. Igår ringde han till mig på jobbet och sa att han redan var på väg hem, jag kunde ta det lugnt och han fixar middag. Oj, det är inte så vanligt att han kommer hem innan klockan sex, så det kändes ju bra.

Väl hemma säger han att han ska hämta pizza. Så han går. Barnen är heller inte hemma. DÅ, knackar det och bankas på dörren. Jag öppnar och in väller mina Vellingevänninor. Vi som har frukostklubb ihop bland annat. De har tagit med sig thaimat, vin, chokladkaka, vatten och till och med kaffe.

Min kommentar: "Men oj, Martin är ju och hämtar pizza till oss".
"Eh, nä, det är han inte. Han är inne hos grannen (lilla grannen är med i detta gäng)."

Vilken överraskning! Vílka underbara vänner. Och så trevligt vi hade det. Mycket vin gick det åt. Ljudnivån var inte av denna världen. Jag blev så himla glad.

Tänk som man kan förgylla sin vardag.

Tack, Karin, Veronica, Jennie, Åse, Johanna, Annelie och Eva.


Annelie och Karin


Veronica och Eva


Åse och Jennie

Bara jag och Johanna som inte fastnade på bild. Attans.....

Kommentarer

Postat av: Jennie Gustafsson

Publicerad 2010-09-03 22:46:42

Tack själv :))))))))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela