Fluffy Molntuss

Nytt blodbad...

Publicerad 2010-09-17 14:40:51 i Bröstcancer,

Vet inte vad det är med min kropp den här veckan.

Idag var jag på den omtalade skiktröntgen. Man sprutar ju in konstrast i venen och idag sattes nålen på handens ovansida. Brukar ju gå bra det där. Men när jag var på väg ut ur byggnaden upptäckte jag att förbandet inte räckte, det blödde igenom. Jag fick vända och gå tillbaks och bli omplåstrad lite mer rejält. Förmodligen hade kärlet spruckit också för det buktade ut. Så nu är jag både blå och gul och lite svullen. Det är mycket man ska stå ut med.

Därefter var jag på akupunktur nr 5. Tycker nog att det fungerar så jag har fem tillfällen till inbokade. Tycker att det är lite drygt att åka dit, men fungerar det så är det ju värt det.

Sen tog jag en liten tur på IKEA med min lilla mamma och hämtade ut mitt paket från Svenskt Tenn (ja, inte från IKEA då alltså).

Och nu är det fredag och helg och vi har som vanligt tusen grejor att göra till helgen samt en 40-års fest. Lilla svägerskans hus blir ju beboeligt nu också.

Kommentarer

Postat av: Inger

Publicerad 2010-09-20 11:45:45

Vilken skillnad i behandlingar det är! Varför får du akupunktur och vad gör Zoladex?

Du frågade om mjukyogan. Den är på Forum i Malmö, onsdagar halvfem och läraren är fantastisk. Men om du ges möjligheten att gå på LoA som är ett samarbete mellan onkologen i Mö och Försäkringskassan (står för livskvalitet och akitivitet) så kan du testa precis samma yoga där. Det var där jag kom i kontakt med både yoga och Marie och jag föll direkt, det var bara såå bra för mig!

Stor kram!

Inger

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela