Fluffy Molntuss

Mammografi

Publicerad 2010-09-03 13:55:41 i Bröstcancer,

Idag har jag varit på mammografi. Väldigt intressant när man inte har något högerbröst. Det visade sig att man inte gör något alls på den sida man är opererad för där finns helt enkelt ingen bröstvävnad och därmed heller inget att stoppa in i apparaten. Så det var bara vänster sida som blev tilltryckt. Nu har jag port-a-cath på den sidan så det var lite svårare att få till det. Men det gick.

Efter undersökningen fick jag sitta ut och vänta. En kvart senare kom sköterskan ut igen och sa att jag kunde gå hem. Förra gången fick jag komma in på ultraljud och finnålspunktur direkt. Så nu har de förmodligen inte kunna se något på bilderna som inte skulle vara där. Sen har jag förstått det som att det även görs en nogrannare granskning och det är sedan den man får besked på. Och det beskedet får jag troligen när jag träffar min doktor den 14/9. När det är rutinmammografi får man i stället ett brev hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela