Fluffy Molntuss

Lydiagården dag 3

Publicerad 2010-09-08 22:15:22 i Bröstcancer,

Vaknar och är ännu mer förkyld. Snörvel, snörvel. Tar mig ner till frukost och sedan omedelbart vidare på föreläsning. Idag handlade det om psykiska reaktioner på cancer. Intressant.

Senare på förmiddagen hade vi gruppsamtal och idag talade vi om vår omgivning och deras reaktion. Vi var många som insåg att våra respektive hanterar detta på exakt samma sätt. Känns skönt att veta att det inte bara är min man som inte gärna pratar om problemet.

På eftermiddagen fick jag återigen träffa den superduktiga sjukgymnasten Viveca. Så underbart när man träffar människor som är både kunniga och entusiastiska. Fick ännu mer hjälp med min rygg, så nu har jag både kunskap och övningar som jag ska träna upp mig med.

Därefter var det individuellt möte med vår doktor där jag fick pratat igenom min behandling och mina rädslor med ett annat perspektiv. Hon har ett härligt sätt, mycket kunnig och med mycket värme och humor. Det är väl såklart ingen slump att det är så varma, duktiga och humoristiska människor på ett sådan här ställe. Vad skulle vi gjort utan humorn, den behövs ju som bäst i ett läge som detta.

Strax innan kvällsmat hölls det föreläsning om bröstcancer och stress.

På kvällen fick vi besök av ”Kvinnligt under” som visade och berättade om BH och hur man ska tänka när det gäller storlek. Man hade också möjlighet att handla, men jag hoppade den biten. Fanns inget jag ville ha.

Även i kväll avslutade vi med lite finkultur. Vi såg på Idol och Skånefruar.

Och min förkylning består just nu av kroniskt behov av näsdukar.

Kommentarer

Postat av: Åse

Publicerad 2010-09-09 08:21:46

hej vännen, synd om dig att du är förkyld :(

krya på dig och njut ! så ses vi på fredag !

puss o kram

Postat av: jennie

Publicerad 2010-09-09 15:06:41

Hej T

Verkar vara lärorika dagar.

Kul att kunna följa dina dagar med Lydia.

Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela