Fluffy Molntuss

Återkontroll

Publicerad 2010-09-15 23:31:29 i Bröstcancer,

Jaha, så var det då den stora dagen igår. Hade hetsat upp en del inför det här besöket. Men det gick bra. Proverna visste jag ju var bra. Beklagade mig lite för min doktor om min rygg. Hon var inte speciellt oroad och tyckte inte heller att jag skulle vara det. Jaha. Sedan klämde och kände hon lite på min kropp och hade inte så mycket att säga där heller. Så nu är det bara röntgen på fredag som ska göras och sedan kan jag leva lugnt i fyra månader till.

Efter återbesöket var det dags för min första spruta Zoladex. Satan i gatan vad ont det gjorde då. Men tack och lov endast i några sekunder. Doktorn hade sagt att man kan få huvudvärk av den. Oj, vad jag kände efter sedan på kvällen och eftermiddagen. Men jag fick aldrig ont i huvudet. Konstigt, jag brukar ju annars få alla möjliga biverkningar. Jag kände mig dock lite matt, vet inte om det var spruta eller att spänningen från återbesöket släppt. Snacka om att de blödde efteråt förresten. Fick dubbla plåster på sjukhuset. När jag kom hem hade det blött igenom både linne och tunika. Nu var det ju mer som ett sticksår eftersom det inte var en vanlig spruta utan ett inplantat som sätts in med en ganska tjock nål. Därav att det blöder mer. Men nu är i alla fall första sprutan satt, bara 59 kvar.

Nu har jag jobbat, både i går och i dag. Och är så trött att jag la mig och sov en stund efter att jag kom hem. Sen låg jag i sängen och kunde inte riktigt ta mig ur den. Förrän det vankades mat.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-09-15 23:52:03

Ja, Zoladex-sprutan är inte som en vanlig liten vaccination inte! Usch, riktigt hemsk är den tycker jag! Jag har använt Emla-plåster båda gångerna jag fått sprutan, men det gör lite ont ändå. Första gången blödde det massor på mig också. Hon måste kommit rakt in i nåt kärl för blodet bara sprutade!



Kram kram!!

Postat av: Susanne

Publicerad 2010-09-16 09:05:12

Stor kram!

Postat av: Annika S

Publicerad 2010-09-16 09:52:45

Förstår att det var många spänningar som släppte efter återkontrollen igår. Kan föreställa mig att jag också kommer att hetsa upp mig när det väl gäller, nu dröjer det någon månad till innan dess.

Läskigt med sprutan, men du ska se att det kommer att gå bra. Du är en kämpe med positiv attityd, det gillar jag!

kram från norr

Postat av: Annika S

Publicerad 2010-09-16 09:57:16

Kan tänka mig att man hinner hetsa upp sig ordentligt innan återkontrollen, hujja. Det blir många spänningar som ska urladdas efteråt. Du är en kämpe med positiv attityd, det gillar jag! Jag hejar på dig, kram Annika.

Postat av: Lisbet Lindell

Publicerad 2010-09-16 11:06:05

Så himla skönt att allt var bra.



Kram Lisbet

Postat av: kerstin

Publicerad 2010-09-16 12:35:04

Grattis att allt var bra Lycka till K

Postat av: kerstin

Publicerad 2010-09-16 12:35:29

Grattis att allt var bra Lycka till K

Postat av: Annika

Publicerad 2010-09-16 12:59:49

Hej Fina Du!

Som jag tänkte på dig och har väntat på detta inlägg!!!!!!! =))) Puh! vad skönt att allt är bra. Vila, det förtjänar du!

Tusen Kramar

Annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela