Fluffy Molntuss

Vikt-igt

Publicerad 2010-10-02 09:57:31 i Allmänt,

Okej. Har ju kört lite diet ett tag nu. Är väldigt hungrig men blir motiverad av att väga mig. Idag stod vågen på minus 3 kg och lika mycket mindre i cm runt midjan. Det går framåt. Känns skönt att ta itu med problemet. Nu blir väl onkologen nöjd med mig kan jag tro. Mitt första viktmål är den vikt jag hade då jag började med behandling. Det är ytterligare sex kg från idag. Därefter skulle jag gärna gå ner 10-15 kg (helst 20, men man är väl realist).

Det där med vikt är intressant. Att man uppfattar andra på ett helt annat sätt än sig själv. När vi var och provade kläder i min vännina Veronicas butik suckar en av mina andra vänninor över att hon hade så tjocka ben. Veronicas kommentar var: "Men du, berätta inte det för någon så är det ingen som märker det!" Så rätt. Vi går omkring och beklagar oss över vår fetma, tjocka som smala, fast det är ingen annan som bryr sig. Det är bara vi själva som har problem med det. Och kan vi komma över den biten så är mycket vunnit.

Fast i mitt fall handlar det om hälsa. Kombinationen cancer och övervikt är inte överlägsen. Finns bättre sätt att kombinera egenskaper.....

Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-10-03 10:29:31

Så jäkla DUKTIG du är!!! Är så impad!!

Om du inte får nåt i posten eller hör nåt på måndag så måste du fortsätta trycka på!



Kram till dig.

Elisabeth

Postat av: Veran

Publicerad 2010-10-05 13:21:39

Så rätt, Jag säger det igen, väck inte den björn som sover. Det jag menar är att om man hela tiden pratar om sina skavanker så blir de mycket större. Man ska tex ALDRIG säga till sin man att man är tjock el dyligt. De ser, men kärleken är lite blind ( Hoppas jag)

KRAM och KÄMPA!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela