Fluffy Molntuss

Ett år sedan

Publicerad 2010-10-25 19:32:17 i Bröstcancer,

I morgon är det ett år sedan jag gjorde min mammografi, ultraljud och punktion. Ett år sedan eländet började.

Jag är så glad att det värsta är över. Men jag längtar tills jag slipper Herceptinet var tredje vecka, tills min kropp börjar bete sig som om den var normal igen. Just nu känns det som om det mest är en kamp. Jag har inte skrivit på en vecka eftersom jag mest har velat gnälla och det är ju så tråkigt. Mår skit för tillfället och har sjukanmält mig på jobbet.

Förra söndagen fick jag en förkylning. En helt vanlig förkylning, tråkig men uthärdlig. Men något är tokigt med min kropp. En förkylning sätter hela mitt system ur spel. Jag jobbade tisdag och onsdag, men sedan var jag så trött, inte speciellt förkyld, men just trött, att jag inte jobbat sedan dess. Nu sitter det, som vanligt, i bihålorna. Jag har ont i huvudet och i den obligatoriska ryggen. Men framför allt är jag trött. Och jag är förbannat trött (!) på det.
Det är som om luften gick ur mig efter förra måndagens positiva besked. Det blev helt enkelt för mycket. Jag märker att jag har drabbats av stress-symtom. Kan ibland inte komma på vissa ord, blir stressad av för många ljud, vill helst inte gå ur sängen. Måste tacka nej till saker som jag vill, men förstår att jag inte kommer att orka med. Tråkigt helt enkelt. Det är i sådana här situationer som jag är tacksam för att jag har ett väldigt stabilt psyke och väldigt gott humör.

Nu får det vara nog!

I fredags träffade jag mina älskade bröstsystrar, Annika och Elisabeth. De var bjudna hem till oss på middag med familj. Elisabeths familj var magsjuk så hon kom själv. Lika underbart att träffas som vanligt! Så något är bra ändå.

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-10-25 20:28:47

Älsklingen min,kryp upp i soffan med en bra film...du vet var dom finns....ring och jag levererar=) puss min fina,fina vän

krya på dig<3

Postat av: Annika S

Publicerad 2010-10-25 20:35:48

Tänk att du har kämpat på i ett år nu, inte undra på att kroppen säger ifrån ibland.

Krya på dig!

KRAM

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-10-26 08:51:02

Det du går igenom är ju en helt normal reaktion på en fruktansvärd situation. Din kropp kämpar mot en svår sjukdom med alla medel. Att du är trött är ett tecken på din kamp. Låt kroppen bestämma, och sov sov sov. Oroa dig inte.

Postat av: Veran

Publicerad 2010-10-26 10:36:01

Ja fina du, man fattar inte vad du gått igenom. Vilke kämpe du är. Men kan tänka mig att kroppen nu visar hur stressad den varit, vila vila och vill du fika någon dag så vet du att vi finns, dina kära väninnor! Kram i mängder!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela