Fluffy Molntuss

En liten gris

Publicerad 2010-10-29 10:38:24 i Allmänt,

Idag var det 11 år sedan jag fick mitt första barn. Nils föddes strax före klockan sex efter en dramatisk natt. Han blev förlöst med urakut snitt efter att det blivit risk för syrebrist för honom. Jag minns hur jag vaknade upp efter narkosen, såg Martin lite suddigt en bort bit, bärandes på en bebis. Min första kommentar var: - Är han normal? Charmigt va? Nåväl, åren har sprungit iväg och nu har det vuxit ut en härlig, lite galen, omtänksam, ansvarsfull och snäll person. Som dessutom redan har förmågan att förstå ironi och uthärda sjuka skämt. Det ska bli underbart att följa nästkommande 11 år. Tror att tonårstiden kommer att bli både spännande och svår (hade lite pre-teen-tendenser här i somras), men ser fram emot det.

Grattis min älskade första unge, idag på din 11 års-dag.


Det var en liten, liten människa.


Blueyes...


Och så här ser han ut idag. En minut efter att han vaknat (det hade inte jag uppskattat i alla fall). Bara bruna paket, ack, ack, stackars barn.

Kommentarer

Postat av: Annelie H

Publicerad 2010-10-29 13:56:45

Hälsa och gratta!

Skönt att du är på benen igen.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela