Fluffy Molntuss

Operationsköer

Publicerad 2010-11-03 22:19:02 i Bröstcancer,

Artikel i Skånskan om långa operationsköer i Malmö och Lund här.

Så fruktansvärt det är att behöva vänta på operation när cancern väl är konstaterad. En månad, som jag fick vänta, innebar att min stora tumör växte ungefär 10 mm. Det är ganska mycket. Gud vet hur många lymfkörtlar som hann bli smittade. I de flesta fall spelar det inte så stor roll, om tumören växer sakta. Det var det de sa också, att det inte spelar någon roll. Men min tumör var extremt snabbväxande med en tillväxtfaktor som ökar på processen. Det enda sättet för individen att själv kunna påverka är att undersöka sig själv, och gå och visa upp varje misstanke, så att tumören hittas när den är liten.

Kläm, kläm, kläm.......

Kommentarer

Postat av: ingrid Henriksen

Publicerad 2010-11-04 09:27:28

Annika o jag pratade just om det samma igår. Att gå o vänta på kirurgi ät FRUKTANSVÄRT!



Men att du fick vänta 4 veckor ?!?!?!?! Fullständigt oakseptabelt !!! Vilken tortyr !!!

Även det att man måste vänta tre veckor ( i Gb iallafall) på PA svaret- innan man kan bli satt i kö för cytostatica- är allt för länge. Ekonomi ekonomi ekonomi. Jahaaaa- men det är våra LIV !

Vad härlig att även du ska ut o resa i november! : )

Klem Ingrid

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-11-04 13:08:46

Fruktansvärt att du fick vänta i en hel månad på op. Jag var opererad inom en vecka från min diagnos. Tur eller geografiska skillnader?

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-11-04 21:41:52

jag klämmer och klämmer och klämmer!!

Det är för jäkligt med köer...

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela