Fluffy Molntuss

Jetlag

Publicerad 2010-11-28 09:16:57 i Allmänt,

Kom hem i fredags från en liten tur till Thailand. Nu är tiden ur led. Fast jag la mig kl. 11 i går kväll så vaknade jag fyra i morse. Inte så kul. Men så är det ju.

Vi har som sagt tillbringat två härliga veckor i Bang Tao på Phukets västkust. Vi har haft ganska mycket regn och åska (och här snackar vi åska....!) men det är ju inte som här i Sverige utan hastigt överstökat. Skön temperatur kring 28 grader och underbart varmt och skönt i vattnet. En lisa för en ömmande kropp. Jag har tillbringat många timmar simmandes omkring i poolen, lugnt och sakta. Så skönt för min stackars högersida. Så med andra ord borde jag fortsätta med detta nu när jag kommit hem. Men det lockar liksom inte lika mycket.

Vilken chock förresten, att komma hem till denna snö. Ska det månne bli en lika lång vinter som förra året. Då är jag glad att jag laddat med två veckors sol och värme.

Under vår semester gjorde vi inte många knop. Solade och badade mest och var på några utflykter. Shoppade en del på marknaderna.



Vi reste med Ving och bodde lite småsvennigt men med hög klass, direkt på stranden och med fyra stora pooler med underbart lummig omgivning. Härligt när man bara vill vara.



Lillebror lärde sig simma. Både ovan och under vattenytan.



En av dagarna hyrde vi en long tail-båt som tog oss ut till en svåråtkomlig strand som de kallar för Banana Beach.



Här badades, snorklades och solades det. Några vanligt förekommande aktiveteter under dessa veckor.



Syskonkärlek. Eller nåt.



Lågvatten på vår härliga strand.



Hoppsan. Jag fastnade tydligen också på bild.



Mina små gull.



Varje kväll var det underbara solnedgångar över vår strand.



En dag tog vi en speedboat ut till Phi Phi öarna. En ganska lång tur.



Vi besökte Ma Ya Beach. Så fullsmockat med turister att det förstörde en underbart vacker strand. Turisttillströmningen beror på att det var här filmen "The Beach" med Leonado di Caprio spelades in i slutet av nittotalet.



Tog oss in en bit på ön, men på grund av att vi hade ett sånt kort stopp här så blev turen också kort.



Höga berg kring stränderna.



På alla öar fanns dessa betryggande skyltar..... Phi Phi öarna drabbades väldigt hårt av tsunamin 2004.



Efter att ha besökt otaliga vikar på Phi Phi öarna så avslutade vi turen på Bamboo Island där man kunder sola, bada och snorklar (så klart).



Man kunde också bygga hus av koraller om man så önskade.



Nej, vi vill inte sluta bada. Sista kvällen ska dras ut lääänge.



Åsså mina fossingar......


Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-11-28 10:07:31

Men, så härligt! Det är ju min dröm att för tredje och sista gången komma tillbaka till Thailand. Kostnaden och den långa resan gör att jag tvekar. Dina bilder får mig dock att ta en funderare igen. Det finns inget vackrare land. Jag hoppas du laddat ordentligt med energi och kraft inför den svenska vintern och kylan.

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-11-28 10:38:05

HEEEEEJJJ!!



Vad roligt att ni är hemma igen och att ni haft det så skönt!

Jag har onekligen haft lite Viktoria-abstinens...;-)



Hörs och ses snart hoppas jag!

Kram Elisabeth

Postat av: Annika S

Publicerad 2010-11-28 17:49:20

Vilka härliga bilder! Jag längtar så tillbaka till Thailand. Vi hade ju bokat en resa dit men då fick jag mitt sjukdomsbesked och vi fick avboka allt. Så trist. Känner igen några av dina bilder, besökte också Phi Phi och Maya Beach. Kan tänka mig att ni har haft det toppen. Är glad för din/ er skull och hoppas att du har laddat batterierna för Sveriges kalla klimat.

Trevlig advent, KRAM

Postat av: eva

Publicerad 2010-11-28 22:25:00

ser underbart ut och välkomna hem till snö och kyla...

Postat av: Annika

Publicerad 2010-11-29 06:48:59

Åh, vilka underbara bilder!! Ni ser ut att ha haft det riktigt gott. Det är ni väl värda. Välkomna hem till ett fantastiskt snö Sverige och julfirande. Hälsa familjen!

Tusen kramar

Annika

Postat av: ingrid Henriksen

Publicerad 2010-11-29 13:55:29

Oj- ni har redan hunnit resa- oooch komma tillbaka !! Välkommin tillbaks till vinter och kulde : )

Låter som ni har njutit - härligt. Jätte trevliga bilder : )

Klem Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela