Fluffy Molntuss

En bra dag

Publicerad 2010-11-04 23:31:53 i Allmänt,

Sovmorgon. Oj, vad man uppskattar att vara ledig när man jobbat några dagar. Jobb är egentligen en förutsättning för att känna fredagsglädje (men det är torsdag idag, jag vet!).

Gick iväg till gymmet innan lunch för att köra mitt nya styrketräningspass. Det gick och kändes bra. Jag har blivit väldigt stel och öm i min högra sida på sistone. Har naturligtvis känt av det innan också men det är precis som om något hänt nu, jag misstänker att det är mycket ärrvävnad och att läkeprocessen stannat av och att jag därför stelnat. Så nu måste jag verkligen strecha ut min arm. Är nästan lika stel som efter operationen (fast nu överdrev jag lite). Nåväl, tränade gjorde jag och hade med min alldeles egna personliga tränare med mig. Yngsta sonen. När han tröttnade på att vara i lekrummet kom han ut till mig och räknade åt mig: Ett, två, tre, fyra....... osv. Han körde dock inte några peppningsrop.

Hem och duschade och stekte några pannkakor. Och sedan iväg till lilla grannen för fika. Vi var väl en sju mammor och våra små yngel som träffades. Kakor i massor, barnen lekte på ovanvåningen och vi snackade. Jag fick ett shoppingbehov där jag satt så tre av oss avslutade med ett besök på den lokala klädbutiken (Unica). Jag blev mycket nöjd med min shopping.

För att balansera upp eftermiddagens intag av kakor valde vi att hämta pizza till middag. En härlig dag fylld med kolhydrater. Nämnde jag att jag åt Frosties till frukost och pannkakor till lunch? Finns en viss risk för skörbjugg, fast när jag tänker till kommer jag ihåg att det satt fem lingon på pepparkaksmuffinsen. Åh, skönt, då har jag fått med hela kostcirkeln ändå.

Nu ska jag in och få tre stycken ungar i säng, två tioåringar och en elvaåring som kör spelmaraton i äldsta sonens sovrum. Klockan är mycket och det är dags att snarka.

Kommentarer

Postat av: ingrid Henriksen

Publicerad 2010-11-05 08:47:41

Haha- ville bara säga att du skriver roligt !

Skulle gärna varit med på alt det du gjorde i går !

Ha en god dag

Postat av: Åse

Publicerad 2010-11-05 10:30:20

gott med kolhydrater, synd de triggar en så bara ........hoppas de sovit lite inatt :)

kram

Postat av: eva

Publicerad 2010-11-05 15:52:35

Jag missade nog årets fika igår.. hoppas den kommer igen tycker det borde vara tradition på sådant här!!



Du fick i dig nötter oxå det är det i den fina chokladen!! :)

Postat av: Annika S

Publicerad 2010-11-07 13:55:27

Mmmm pizza, har varit så sugen på det så länge. Kanske det blir idag, kan alltid hoppas. Du verkar ha haft en toppen dag, hoppas att helgen har varit lika bra.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela