Fluffy Molntuss

Trädgårdhelg

Publicerad 2010-05-23 17:33:19 i Allmänt,

Ja, jäklar vad duktiga vi har varit i trädgården i helgen.

Grävt om och rensat hela kryddlandet, köpt en del nya kryddor och planterat dem. Hämtat en gammal boxbomshäck från Jessica och Fredrik och planterat den. Satt åtta lavendelplantor längs långväggen på nya friggeboden. Planterat i krukor. Rensat rabatter och satt ny syrenbuske. Osv, osv.....

Jag har en tanke om att få tillbaks min hälsa med promenader och trädgårdsarbete. Och det är nog ingen dum idé faktiskt.

I fredags var vi ute och fingick lite vid sjutiden. Gick förbi Jessica och Fredrik och inspekterade häcken vi skulle få. Gick sedan förbi Kalle och Karin för att lämna pengar. Vips så var vi inbjudna på glass och hallon och rödvin och var inte hemma förrän halvelva. Det var en låååång promenad.......

Igår var vi hos lilla grannen. Det var Annelie och Jonas också. Härlig kväll med grillat. Vi satt ute hela kvällen, jag njuter så av att värmen har börjat komma till oss.

Och jag måste säga att jag mår förhållande vis bra och jag har imponerat mig själv av hur mycket jag orkat med i helgen. Den här rehabiliteringen kommer att gå finfint!

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2010-05-24 20:51:31

Himla härligt med spontanbesök:)

Me like :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela