Fluffy Molntuss

Snurrigt värre

Publicerad 2010-05-28 16:17:57 i Bröstcancer,

Upp som en sol. Och ner som en pannkaka.

Mådde riktigt bra förra helgen och tog ut mig i kryddlandet. Härligt att låta kroppen arbeta lite.
Det var då.

I tisdags vaknade jag med värsta magsjukan. Tog en dag sen var det bra. Det intressanta här är att jag efter alla toalettbesök upptäckte att jag blivit av med svullnaden i händer, fötter och ansikte. Eller åtminstone det värsta. Hm, märkligt. Det kan förklara allt jag kunde "prestera", och dess form, utan att tillföra något med mat eller dryck. (Här försökte jag på ett snyggt sätt berätta att det var vatten som kom när jag gick på toa, diarré av det lösare slaget alltså.)

I onsdags vaknade jag med yrsel. Det är fortfarande inte bra. I onsdags och torsdags var jag mest yr när jag rörde mig liggandes. Inga problem när jag var upprätt. Idag på förmiddagen kunde jag inte gå rakt, utan vinglade runt. När jag gjorde morgongröten. När jag stod i duschen. Tänkte att det måste vara kristallsjuka igen, hade det tidigare i våras. Och gjorde de olika manövrar som ska få in kristallerna på plats igen i örat. Vet inte om jag tyckte att det hjälpte så mycket. Var också svårt att entydigt bestämma vilken sida problemet uppstod från. Ringde min favoritdoktor Mari och hörde vad hon trodde. Hon tyckte jag skulle prata med min onkolog. Det gjorde jag. Hon tyckte inte att det var så konstigt att, om det nu var kristallsjuka, det blev en kraftigare reaktion än vad jag var van vid med tanke på vad jag gått igenom, HB-t som inte är på topp (107 mot normala 140) osv. Hon tyckte inte att jag behövde åka in utan ta det lugnt och ringa till mottagningen i helgen om det blev sämre. När jag pratat med henne upptäkte jag att det faktiskt hade blivit bättre. Jag kunde gå rak. Så förhoppningsvis är det kristallerna som spökar igen. Elände.

Mest skit (i dubbel bemärkelse) med mig nu alltså. Och som om inte det var nog. Anna Bergendahl gick inte vidare. Herregud!

Kommentarer

Postat av: Åse

Publicerad 2010-05-28 20:29:11

tur det var sol emellan......attans kristaller men jag vet en som sagt att en ordentlig magsjuka ska man inte tacka nej till ;) hmmm beror kanske på när den kommer.......nu slipper du titta på melodifestvalen imorgon...alltid ngt !!

puss o kram hoppas du får en underbar helg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela