Fluffy Molntuss

Mer gnäll

Publicerad 2010-05-17 13:31:58 i Bröstcancer,

På onsdag ska doktorn få höra att han lever....... då ska det gnällas, rejält.

Jag har ju berättat om mina tarmbesvär, som inte varit så små kan jag säga. Fick medicin på fredagen som jag tog, på lördagen steg jag upp glad i hågen och direkt satte magen igång igen. Fick dubbla dosen på medicinen och kunde inte äta förrän halv tre på eftermiddagen. Men därefter har det varit lugnt på magfronten.

I förra veckan upptäckte jag att jag var fläckvis väldigt röd i ansiktet, speciellt på och under högra ögat. Detta har nu utvecklats till något konstigt eksem som spruckit så att det blivit små skorpor och det stramar och jävlas och ögat rinner. Jag kan verkligen inte visa mig bland folk, och jag menar allvar. Idag är det fint väder som motiverar solglasögon tack och lov.

Sen är det neuropatin. Mina stackars små fingertoppar känns inte bra. Naglarna gör ooooont.

Dessa tre biverkningar har blivit riktigt illa denna gången och jag måste ta upp det med läkaren på onsdag. Vet inte om min kropp klarar av ny behandling på fredag. Det är faktiskt första gången jag kännt så. Efter tredje behandlingen med EC var jag också rätt medtagen och fick då en dossänkning vid efterkommande behandling.

Kommentarer

Postat av: Lotta Bäckström

Publicerad 2010-05-18 09:50:41

Det hörs som kroppen är väldigt trött och sliten.

Bara på läkaren.

Usch, vad jag känner för dig.

Kram Lotta

Postat av: Karin

Publicerad 2010-05-18 11:06:32

Styrkekramar från mig.

Kämpa på det är snart över.



Bamsekramar

Postat av: johanna

Publicerad 2010-05-18 22:52:48

tycker du har ALL rätt att gnälla!

GNÄLL! det behöver man ibland (jag=ofta).

Kram på dej och hoppas vi syns snart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela