Fluffy Molntuss

Fredag......

Publicerad 2010-05-21 18:22:57 i Allmänt,

For in till sjukhuset idag (för tredje dagen i rad, ska dit på måndag också...) för min tredje dos Herceptin. Det blev ju som bekant ingen cellgift idag så turen tog inte lång tid. Herceptinet går in på 30 minuter. Jag har nu "bara" 14 doser kvar att ta. Det tar ett år, var tredje vecka ska jag in. Herceptinet är en antikropp som jag får eftersom jag är HER2-positiv, eller rättare sagt tumören är HER2-positiv.

Jag har nu också fått en tidigarelagd tid för inställning av strålningen så jag ska dit redan på måndag. Sedan kommer strålningen igång på riktigt den 15 juni, det innebär att jag är klar med den biten den 19 juli. Skönt att kunna bocka av efter hand.

Till middag blir det hederlig husmanskost, nämnligen Grönkålssoppa med Frikadeller och kokt potatis. Ja, jag vet. Inte direkt någon fredagsmat av det festliga slaget. Men, oj så gott. Min äldsta son är lycklig. Och då är jag lycklig.

Ha en härlig kväll i det fina vädret! Efter maten ska vi ut och promenera tänkte vi. Fingå lixom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela