Fluffy Molntuss

Fika och tjejmiddag

Publicerad 2010-05-06 00:19:46 i Allmänt,

Nu börjar det dra ihop sig för den näst sista behandlingen, på fredag. Måste börja med kortison i morgon och har för den sakens skull skrivit min obligatoriska lapp i köket med KORTISON i stora bokstäver, för annars glömmer denna människa bort det.

Idag har jag varit på lunch på Märtas i Höllviken tillsammans med Elisabeth (bröstsystern ni vet). Hon har minsann fått lite hår. Med betoning på lite. Märkligt hur intresserad man kan vara av en persons hårväxt. Jag är helt fixerad, och saknar mitt hår enormt. Och mina ögonfransar som är typ ensiffriga på vart ögonlock. Mina ögonbryn är tunna och eländiga och jag är dessutom lite rödflammig och fluffig (så passande) i ansiktet. Tråååååkigt.

Men det var en mycket trevlig lunch.

På kvällen var det dags för onsdagsmiddag med mitt gamla singelgäng, hemma hos Jessica  i Bunkeflostrand, fick god mat och trevligt sällskap. Diskuterade mycket Lindas eventuella husköp och den ångest som bubblat upp. Det är klart att det är ett stort steg att köpa hus helt själv. Vi får se i morgon hur det förlöper. Blir ju annars intressant med släktband mellan det sista och första huset på gatan.

Nu är det godnatt. Ska upp tidigt i morgon. Typ 8.

Kommentarer

Postat av: Åse

Publicerad 2010-05-06 08:08:45

Lycka till idag !! du är fin med eller utan hår....och

hoppas Linda köper huset

puss o kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela