Fluffy Molntuss

Skittråkigt

Publicerad 2010-03-13 23:12:19 i Bröstcancer,

Vi var hembjudna till våra favoritgrannar igår, fredag. Vi och familjerna Gustafsson och Nyqvist. Skulle bli trevligt. Känner mig verkligen inte i form så när sjukhuset ringde och sa att de Neutrofila låg på 0,6 ringde jag återbud för mig själv. Verkligen jättekul...... Men, men........

Där ligger jag i min soffa och zappar. Fram och tillbaka, fram och tillbaka.

Vid sextiden kommer det in en förrätt. Mango och avocadosallad med rökt lax. Mmmmmm, jättegott.

Vid åttatiden kom en fisksoppa inlevererad och strax därefter en cheesecake. Verkligen lyxigt. Så jag har varit på middagsbjudning på distans kan man säga.

Sammanfattningsvis kan man säga att veckan som gått har varit skittråkig. Jag har behandling om en vecka och det är (tack gode gud) den sista av denna sorten. Det känns som om min kropp inte riktigt orkar med längre. Som tur är vet jag att mitt hjärta är friskt, att min lever fungerar som den ska och att mina njurar orkar med. Efter nästa veckas behandling har jag en extra återhämtningsvecka innan jag sätter igång fyra behandlingar med Taxotere. Den 21 maj är min sista behandlingsdag. Jag vågar inte tänka på hur sliten jag är då. Efter en månads vila är det sedan dags för fem veckors strålning. Varje vardag.

Kommentarer

Postat av: Jennie Gustafsson

Publicerad 2010-03-14 19:24:18

Du var helt klart saknad av oss alla denna fredag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela