Fluffy Molntuss

Och nu så går det uppåt igen..

Publicerad 2010-03-22 10:59:02 i Bröstcancer,

I fredags var det ju dags för min sista behandling av sorten EC. Tackgodegud. Mina värden har ju varit så dåliga på sistone så jag fick backad dos. Dvs, jag fick samma styrka som första gången. Det är det som är poängen med denna studien, att anpassa behandlingen efter person. Jag sa till Martin förra veckan när jag fått högsta dosen och kände mig sliten, att min kropp nog knappt skulle orka en dos av den kallibern till, och se det fick jag heller inte.

Min födelsedag förlöpte mycket lugnt, låg mest i sängen. Mina små gossar hade köpt varsin rosenbukett och valt vars ett kort som de skrivit fint i. Och så sjöng de. Linda kom med lite blommor, tidningar och choklad (sändebud från familjen) och Karin smet över med en present hon också. Tack! Och tack för alla hälsningar också!

Tydligen missade jag värsta tjejmiddagen när Helena firades i lördags, mycket ska man stå ut med. Men kul hade de haft (när har de inte det). Nu är det bara två veckors eventuell isolering kvar för mig, sedan ska jag förhoppningsvis få en mycket intensiv påsk med bra värden. Och nästa omgång med fyra behandlingar av annan sort ska förhoppningsvis inte sänka mig lika mycket. Fast ont kan man få.

Tänk, om två månader får jag min sista behandling. Då blir det bara bättre. Men först ska jag ha nästan tre veckors paus. Om man räknar bort denna vecka som ju kommer att bli ganska kass, så får jag liksom två hyfsade veckor innan det är på det igen.

Kommentarer

Postat av: anna hansson

Publicerad 2010-03-22 13:26:43

Du är tapper!

Kämpa på och grattis i efterskott!

Kram Anna

Postat av: Majsan

Publicerad 2010-03-22 17:23:06

Du är en kämpe. Håller tummarna att du ska få en dräglig vecka. Kram på hela familjen!

Postat av: Jennie Gustafsson

Publicerad 2010-03-22 19:01:00

Du va grymt saknad i lördes men såklart ser vi framåt. Din tid kommer och då skall vi ha roligt :)KRAM

Postat av: karin

Publicerad 2010-03-22 22:22:48

Vi saknade dig !

Men du får ta igen det senare, det kommer fler tillfällen med galna fester....

Bamsekramar

Postat av: Åse

Publicerad 2010-03-23 06:58:25

japp vi är kvar......skönt att du snart ska få paus :)



kram på dig

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-23 09:56:08

Vi sparde lite krut, så det kommer nog att bli en hejdundrande sommarfest. Då får du dansa på bordet..nä just det, det är ju din lilla granne som gör det :)

Postat av: eva

Publicerad 2010-03-23 17:41:09

Ha ha ja den lille grannen galen pannan själv.. vi saknade dig men du vet det kommer massor av party framåt SKK is going stronger and stronger...

Postat av: johanna

Publicerad 2010-03-23 22:37:54

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela