Fluffy Molntuss

Hypokondri

Publicerad 2010-03-30 11:29:44 i Bröstcancer,

Märkte att jag fått ett meddelande på min mobil igår. Det var min sköterska på cytostatikamottagningen som ringde för att....... ska vi gissa......... ja, just precis "mina värden var låga". Nämen, vilken total överraskning. Jag är så förvånad..... Luttrad som jag är tyckte jag inte att de var så låga. 0,6 på de neutrofila. Har ju brukat ligga på 0,1 på dag 11. Så, hoppet är gott om att värdena är bra till påsk. Eller rättare sagt: Det är de. Har jag gått från 0,1 en måndag till 2,9 på torsdagen så lär jag nog vara helt ok denna gången också. Är förmodligen högre redan idag.

Man ska ju känna efter hur man mår när man har låga värden, och ringa in om man får feber eller så. Inte alls bra för hypokondrikern detta. Måste akta mig för att känna efter för mycket. Därför är det bra med feber. Det är ju så konkret, det kan ju inte framkallas på samma vis som halsont.

Men jag har ett eget talesätt: Bara för att man är hypokondriker betyder det inte att man inte kan bli sjuk. Och det är ju jag om någon ett bevis för nu.

(Jag är egentligen inte särskilt hypokondrisk, men har en tendens att känna efter för mycket när det gäller förkyningar och så. Att fokusera på halsontet i stället för att ignorera det och tänka på något annat. Korkat.)

Annars har jag släpat mig ut på en promenad idag. Soligt och fint. Släpade mig runt i en halvtimme i takt som en 80-åring (inte du mamma). Men det gick bra. Frisk luft och sol är aldrig fel.

Kommentarer

Postat av: Annelie H

Publicerad 2010-03-30 13:02:31

Håller tummarna att värdena stiger till påsk! En vårpromenad bättrar på chanserna, oavsett tempo.

Kram

Postat av: Jennie Gustafsson

Publicerad 2010-03-30 15:55:04

Underbart väder så jag förstår att du ville ut idag...lite blåsigt bara. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela