Fluffy Molntuss

Färdig.....

Publicerad 2010-03-05 18:22:35 i Bröstcancer,

.... i dubbel bemärkelse.

Idag tog det 6 timmar inne på onkologen. Det drog ut på tiden eftersom jag fick vätskedropp som tog sådär 2, 2½ timme på sig att gå in. Eftersom det var doshöjning idag fick jag även läkemedel som ska hjälpa blåsan eftersom man kan få jobbiga biverkningar där annars. Jag var hemma fyra och en knapp timme senare ringde min sköterska och berättade att missat att skicka tabletter med mig hem, ett läkemedel som är viktigt att ta för njurarnas skull. Dessa ska då tas vid speciella klockslag, en gång vid 18 och en gång vid tiotiden i kväll. Så det var bara att be Martin köra och hämta.

Känner mig som vanligt tung i huvudet, men kanske inte riktigt lika mycket som vanligt. Däremot är jag illamående, det började redan på sjukan. Har tagit alla mediciner som ska tas, men ändå detta illamående. Jag vet med mig att jag har ätit för dålig idag och det är en starkt medverkande faktor. Men jag har ju så svårt för att äta när jag mår illa. Har, sedan jag kom hem, petat i mig en morot. Nu tittar jag snett på en banan.....

Till sällskap och som chafför hade jag min goa lilla svärmor. Tänk att hon ägnat en hel dag åt mig. Fantastiskt!

En kul grej som hände idag är att jag träffade min "brevkompis" Elisabeth. Hon har ju samma diagnos som jag och ligger två månader före. Idag var hon inne på en feelgood kurs som går ut på att piffa till livet rent utseendemässigt. Trevligt initativ som sponsras av kosmetikaföretag. Jag ska gå kursen om två veckor. "Look good, feel better" heter den.

Klockan två kom jag på att kursen startade så jag tog min droppstång och vandrade ut i korridoren mot ett gäng, mer eller mindre skalliga kvinnor, siktade in mig på en yngre, snygg variant och frågade om det var Elisabeth. Och det var det. Jättekul att träffas, vi har ju mailats vid ett tag nu.
Märkligt hur snygga vissa människor är som skalliga, Elisabeth är en sån.

Nu finns det risk för att det blir tyst härifrån ett tag, men man vet ju aldrig, underverk har skett.

Godkväll!

Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-03-05 22:15:29

Hejsan!!

Det var verkligen jättekul att träffa dig idag!! Tack snälla du för den fina beskrivningen av mig;-)

Jag ser så fram emot när du "halvar" så vi kan fika på Märtas;-)



Jag såg på dig att det var lite jobbigt då jag var klar med kursen. Jävla illamående! Jag tyckte själv att tredje gången var värst - nästa gång är det sista EC'n. Det ger kraft att stå ut!

Eftersom du mår såpass illa av dessa gifterna kommer du säkerligen tycka att det är lättare med taxarna! Och det bästa med dom är att tydligen är första gången värst - och än så länge stämmer det in på mig iaf.



Kursen var bra. Inte superduper, men mycket trevlig och bra. Hoppas du kommer tycka om den. Goodiebagen var fin. Bra produkter för känslig hy. Dessutom fick jag testa lite gränser med att använda rosa...brukar jag aldrig göra, men nån gång ska ju vara den första!



Om du vill ha lite mera rapport så tycker jag du ska ringa mig när du känner dig lite bättre nån dag;-) Får alldeles för ont i huvudet och axlarna av att sitta såhär;-)



Hoppas nu det inte blir alltför illa denna gång! Bananer funkade bra på mig och de ger ju rätt bra med energi... Så sluta titta snett på den - ät den istället! ;-)



Jättekram till dig!

Elisabeth

Postat av: anna hansson

Publicerad 2010-03-06 00:07:55

Du är tapper!

Trevlig helg!

KRam Anna

Postat av: Jennie Gustafsson

Publicerad 2010-03-06 16:54:14

Jag hoppas du mår bra till fredag!

KRAMIS

Postat av: Åse

Publicerad 2010-03-07 16:18:55

hoppas helgen varit bättre än väntat......

puss o kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela