Fluffy Molntuss

Sådärja

Publicerad 2010-06-15 17:27:44 i Bröstcancer,

Då har man fått sin första stråldos. Det gick smidigt. De ställde in och fixade en del och sedan gick själva strålningen på några minuter. Tydligen är det lite mer meck de första tre gångerna, sedan är det mer som en microugn: In med kalkonen, tryck på knappen, defrost tre minuter och sedan klart..... Men strecken, dessa streck, ser ju inte klok ut. Ungefär som när man ska klippa efter den streckade linjen. Men som jag förstår blir det färre och kortare streck efter dessa första tre gånger. Tur det.

Besökte även min gynekolog. Hon klippte och knipsade, och penslade med ättika och synade mina undre regioner. Rent visuellt klarade jag inspektionen. Får bara hoppas att labbet också godkänner. Hade varit väääääldigt skönt att lägga denna problematik på hyllan. Är allt bra ska jag tillbaks i december för nya prover.

Vi diskuterade även mina äggstockar. Och det var ju bra. Hon råder att INTE operera bort äggstockarna. Om man ska göra det ska det vara synnerligen starka skäl. Om man tar bort äggstockarna är det ju inte bara östrogenet som försvinner. Man blir ju då som en kastrerad hund (mina ord, inte hennes), och lite kul vill man ju ha i livet. Var ju bra att jag fick talat med henne om detta, då jag ska fortsätta diskussionen på torsdag med min onkolog.

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2010-06-15 20:34:45

"Kastrerad hund" scenariot kan man ju vara utan. Låt oss hålla tummarna för det. Vilken dag du haft, vilken vecka du har framför dig! Det är minsann ett heltidsjobb vi utför, om än lite udda. Ha en så bra vecka du kan och unna dig en fika och lite shopping mellan alla läkartider.

Jag har hört om en kräm som ska vara väldigt bra mot strålningsstrecken. Ska se om jag kan hitta den informationen till dig. Jag återkommer via email.

Kram

Annika

Postat av: Annika

Publicerad 2010-06-15 20:35:56

Läste mitt inlägg. alltså jag menar ju naturligtvis att vi håller tummarna för att den "kastrerade hund" scenariout uteblir! Ups. ;)

Postat av: Annika

Publicerad 2010-06-15 20:36:39

det... menar jag. Cellgiftshjärna skyller jag på...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela