Fluffy Molntuss

På het date

Publicerad 2010-06-04 22:04:34 i Allmänt,

Klockan är 10 och jag är hemma från en date. Inget jättespännande, min man...... Vi har inte haft barnvakt sedan i november så vi tänkte gå ut och äta och gå på bio. Och få prata till punkt liksom. Inget avancerat alltså. Filmen vi ville se visade sig gå redan 18.00. Blev inget. Slutade på Lilla Torg och jag var så trött att nu blir det hyrfilm i stället "It's complicated". Funkar det också. Men det är inga sena kvällar här inte. Inte så tufft att vara barnvakt i detta huset.

Hade lunchträff med min bröstsyster Elisabeth idag. Som vanligt på Märtas i Höllviken. Sedan liten promenad och en glass. Lika trevligt som vanligt. Det är så fantastiskt roligt att ha lärt känna henne. Inte nog med att vi förstår varandra och våra kval. Hon är inte riktigt klok heller (fast egentligen är det precis det hon är, klok alltså.) Jag kan säga vad som helst till henne. Hon blir inte chockad. Vilken lycka för en person som jag, som gärna är lite för ärlig och ingående i mina beskrivningar, som saknar lite verbala hämningar.

Tack Elisabeth, för att jag fått lära känna dig och att du orkar med mitt malande.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-06-04 22:24:55

Hej!!

Underbart att få nya vänner, som man verkligen håller av!

malandet och ältandet är typ kvinnligt, eller !?

Och glass i solen, gud vad mysigt!



KRAMIZ på dej!

//Johanna

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-06-05 09:16:26

Tack själv, kära du!!!! Befriande att kunna älta ALLT.. Och få lite hjälp att fylla i enkäter...;-)



Kram

Elisabeth

Postat av: Karin

Publicerad 2010-06-05 21:46:50

Underbara Toia!

Kram på dig.

Härligt med egentid och ny vänskap :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela