Fluffy Molntuss

Hypokondri och nervryckningar

Publicerad 2010-06-03 23:48:57 i Bröstcancer,

Pratade med Emma, en av forskningssköterkorna idag. Igår avbokade jag ett läkarbesök som jag skulle på idag. Har varit rejält förkyld, till och med med feber så jag kände inte att jag riktigt orkade med. Då har läkaren som jag skulle till (aldrig träffat förr) bett denne Emma att ringa mig för att höra hur det var med yrseln som jag hade förra veckan. Vi diskuterade detta mycket noga. Och som ett brev på posten blir jag jätteorolig. När hon sedan frågar om jag har problem med synen börjar jag känna efter. Om jag har huvudvärk....ja lite..... Klonk säger det när hypokondrin sätter in. Nu är jag dessutom förkyld och då brukar jag både få huvudvärk och synstörningar.

Jag fick i alla fall en ny läkartid om två veckor och får då träffa min egen läkare. Det blir bra. Ska inför besöket ta lite hormonprover, för nu är det snart dags att sätta igång med den delen av behandlingen. Det antiöstrogena. Jag få väl snart reda på om jag får behålla mina äggstockar också, eller om de ska in och gräva efter dem med. När jag träffar doktorn ska jag be henne klämma lite på min mage också. Jag har de mest märkliga smärtor, ryckningar i min mage. Återigen något att bli nojjig över. Är det levern? Tog upp det med Emma idag och hon trodde det inte, efter att ha tittat på mina leverprover. Jag tror det inte heller, men........... Däremot kan det vara mina tarmar som är i uppror. Överhuvudtaget så har jag fått mer problem även med mina muskler, främst i låren. Ont i höfterna och ner i låren. Känns nästan som att vara nybehandlad utan den där akuta smärtan. Ingen styrka alls i benen, känns som mjölksyra hela tiden. Och det knasiga är att jag har mer konstiga symptom nu än för två veckor sedan. Det borde ju rimligen vara tvärtom.

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2010-06-04 08:37:29

En styrkekram från mig kommer här!!!!!!!!

Postat av: Lotta Bäckström

Publicerad 2010-06-04 09:52:26

Det gör så ont i mitt hjärta när jag läser om hur du mår och så maktlös man är.

Du kan tro att vi hejar och tänker på dig där hemma.

Du kommer klara detta, blunda och tänk Thailand.

Många, många kramar till Dig!

//Lotta

Postat av: eva

Publicerad 2010-06-04 16:35:58

Toia.. så trist när det är så här.

Det är ju en jätte grej du går igenom och det tar på många ställen i den kropp.. styrka.. och positiva tankar är det enda som gäller.

Det kommer bli hur bra som helst men det kommer att ta tid.. var rädd om dig samla massor av härlig positiv energi nu..

Kram Eva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela