Fluffy Molntuss

Klippning

Publicerad 2010-07-08 00:02:15 i Allmänt,

Jodå. Igår var jag hos frisören och klippte mig. Det är sanning... Min frisör tog tremillimeterstrimmern och körde över huvudet för att bli av med det frissiga tråkiga håret som hittills växt fram. Ska köra ett varv igen om sex veckor igen, så att jag är fin inför jobbstarten.

Jag har förresten fått både ögonbryn och fransar. Lite sidådär med stuket på dem, men de finns där. Av någon konstig anledning mer på vänster öga än höger. Märkligt.

Mina naglar växer och frodas och det är härligt varje gång jag kan klippa bort de döda bitarna som växer fram. Jag fick höra att det inte var så vanligt att naglarna lossnar, men de jag känner som fått taxotere ser likadana ut som jag. Nu har jag flera millimeter frisk nagel längst ner vid nagelroten. Det ska bli skönt när de växt ut helt. Jobbigt när man fastnar med naglarna och liksom bräcker dem utåt. Gör skitont. Milt sagt. Har också kommit in lite skräp under dem. Som vägrar komma ut. Så jag målar dem. Det man inte ser har man inte ont av.

Kommentarer

Postat av: Lotta Bäckström

Publicerad 2010-07-08 08:11:34

Som kroppen jobbar för att ställa allt till rätta igen, reparera sig.

Hörs som du känner dig mycket piggare och det är skönt.

Kram

Lotta

Postat av: Annika

Publicerad 2010-07-08 09:26:55

=)))))))))))) Älskar att höra att du har varit hos frisören. Vilken seger! Så coolt!! Fråga: Det kan inte ha varit fullpris? ;))

Tack för tipset om att måla naglarna. Nytt för mig, lägger till det i listan av alla nya erfarenheter man får på denna resa.

Vi ses snart i Skåneland.

Tusen kramar

Annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela