Fluffy Molntuss

Slappt och bra

Publicerad 2010-01-31 20:00:05 i Allmänt,

Vilken härlig söndag. Gårdagen användes för städning och tvätt. Så, idag har jag bara slappat. Läst bok, tagit en tupplur. Martin och Fredrik tog sina barn till pulkabacken idag igen så jag har varit hemma själv. Skönt. När det återvände tog jag mig hem till Fredrik och Jessica och fikade. Vi fikade lääänge. Efter många koppar te och fastlagsbulle (Mimmas, ger ett gott betyg till den. Mjuk bulle. Bra mandelmassa. Jag är kräsen.) tog vi oss hemmåt för en väldigt försenad kvällsmat.

Härligt med en dag utan krav. Måste bli bra på det nu. Att acceptera att jag inte kan göra så mycket mer än finnas, inte för höga ambitioner, känna att det är tillåtet att ligga i soffan och titta på TV-serier på DVD. Har ni någon ni kan rekommendera? Har precis sett igenom Mad Men säsong 1 och 2. Väldigt bra. Och nu vill jag ha tips på någon annan som skulle funka för en soffliggare med energi endast tillräcklig för knapptryckning på fjärrkontrollen.

Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-02-01 13:27:11

Hejsan Victoria!

Så himla trevligt att höra ifrån dig! Inte kul att du sitter i samma sits, men på nåt konstigt sett känns ens egen sjukdom lite mer uthärdlig om man inte är ensam.

Jag har läst de senaste två månaderna på din blogg och förstått att du VERKLIGEN sitter i samma sits. Du får reda på idag eller imorgon vilken behandlingsarm du kommer i? Jag hoppas du får den tuffa! Inte för att jag vill du ska må mera dåligt, men har man tagit ställning till om man kan tänka sig studien, så vill man ju få det man kan. Och då är det ju så att standardbehandlingen inte är någon mes-behandling heller!!!!

Vi verkar dessutom ha barn i ungefär samma ålder. Min Linn ska också börja i förskoleklass till hösten! Hon är född i juni och sedan har jag en flicka till som är född sept-06.

Vet inte hur mycket av min blogg du har läst, men kort återberättat så hade jag en tumör på 28mm och spridning till 4 av 14 körtlar. Dessutom hade cancern växt utanför lymfkörtlarna och tumören var HER-2 poitiv. Inte hormonpositiv alls.

Snacka om att vi verkar ha nästan exakt samma förutsättningar;-)

Jag vill jättegärna ha kontakt med dig om du känner att du vill! För mig iaf känns det rätt bra att hitta nån som förstår vad det är man pratar om...Jag är nämligen också en sån patient som de undrar om jobbar i vården...;-) Jag ställer massor av frågor och vill gärna veta så mycket som möjligt.

Jag lämnar min mailadress så får du skriva om du vill. Vart bor ni förresten? Vellinge? Och ja, vi har samma läkare - Lotta Lundgren. Hon är jättebra!!

Stor, stor kram till dig och hoppas vi hörs av!

//Elisabeth

[email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela