Fluffy Molntuss

Skridskoåkning - brrrrr

Publicerad 2010-01-10 19:22:16 i Allmänt,

Idag har vi varit ena riktiga frisksportare minsann. Märkligt, idag har det varit flera plusgrader, men ändå vääääldigt kallt. Men vi var modiga, vi trotsade kylan idag, vi gav oss ut i den karga vinterdagen.
Vi har åkt skridskor i Folkets park.

Vilket skämt. Har alltid varit hyfsat duktig på att åka skridskor. Inte jätteduktig, men absolut ingen katastrof, sådär duktig som man blir när man åker ett par gånger om året. Jag har ingen aning om när jag åkte sist, men det var nog mycket länge sedan. Jag har alltid haft tjejskridskor, såna där fina vita alltså. Inga problem. Idag åkte jag med hockeyrör. Herregud! Ja, jag tog mig ju runt, men mer var det inte. Martin åkte naturligtvis hur bra som helst, har inte heller åkt på sådär 20 år men som vanligt fixar han det direkt. Nils, inga problem. Arvid var ju också ganska kass, men han är ju så liten.

Med på skridkobanan hade vi sällskap av Mats och Jennie, och deras barn Nina och Simon. Nils och Simon var superkompisar förr, sedan har vi inte umgåtts på ca 2 år men nu har vi tagit upp kontakten igen och jag hoppas verkligen att det håller i sig.



Modeoraklet i en helt normal svart Reima Tec overall (fast med tjejskridskor).



Nils och Simon

Och nu är det kväll, Linda är här och nu ska vi ha Tacos, perfekt söndag mat med minsta möjliga engagemang.

Kommentarer

Postat av: Annelie H

Publicerad 2010-01-11 10:03:05

Jag tycker det var väldigt modigt att du gav dig ut på isen. Jag står hellre brevid och fryser än riskerar att bryta benen av mig. Fast å andra sidan kanske man skulle testa. Det kan ju inte vara värre än Bambi och han bryter ju inte sina ben (han har dessutom fyra att hålla reda på).

Mmm Tacos vad gott. Fast det blir annat på fredag...

kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela