Fluffy Molntuss

Nya äventyr på sjukhuset

Publicerad 2010-01-05 12:39:51 i Bröstcancer,

Har träffat min mycket trevliga sjuksköterska idag. Det var dags att tappa lymfvätska. Idag fick vi bara ut 3,5 dl och det över 8 dagar. Så det blir ungefär en halvering. En knapp a-kupa. Var inne en snabbis hos Veronica på Unica. Hennes kommentar var: Då har du gått ner lite idag då....
Det är positivt tänkande det!

Ringde onkologen idag också, jag känner att jag måste planera mitt liv. Kommer att bli kallad inom tre veckor. Högre prioritet var det inte på mig. När jag väl varit på läkarbesök tar det ungefär en vecka innan det blir dags. Så, jag har några veckor på mig att göra allt det där som ska göras..... Jobba, träna och skulle helst vilja hinna med diplomeringen i coachingen också. Hade varit skönt att bli klar med det. Men det känns ändå som om jag kanske skulle lägga det på is. Vi får se.

Igår kväll pratade jag med min favoritläkare. Mari alltså. Som vanligt mådde jag mentalt lite bättre efter att ha pratat med henne. Vi pratade om risken för spridning som ju är min största skräck. Spridd bröstcancer går inte att bota även om man kan leva länge. Mari tröstade mig med mina fantastiska värden (från blodproven alltså) som hon tittade på innan och menade att de inte indikerar några problem i kroppen alls. Och det är ju något att hålla fast vid.

Min sjuksköterska frågade idag om jag jobbade inom vården. Eh? Ja, hon tyckte att det upplevdes som det. Ah, nej, säg inte att jag är sådär jobbig med mina frågor och resonemang. Sen fick jag höra att hon tyckte jag verkade väldigt pigg (som en 80-åring?) och glad. Och det känns ju kul. Att man inte uppfattas som sju sorger och bedrövelser. Det gör ju inte världen bättre.

Kram på er och tack för idag....

Nu blir det våffelbak (ja, måste ju tänka på vikten..).



Börjar tröttna på den här byggnaden.....

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-05 22:16:23

Våfflor, så gott! Ja själv har man ju svalt en semla om dagen i en vecka nu...Hans undrar varför jag tränar när jag trycker in kalorier som en gris. Just därför! Jag tränar för att kunna äta, visst är det bra? Puss på dig!

Postat av: Jennie Gustafsson

Publicerad 2010-01-06 21:13:58

Hej Toia, eftersom vi redan har mailat till varanda om det viktiga så tänkte jag skicka denna roliga icke viktiga historien som jag fick på mailen idag. Hoppas du också kan få munnen att le lite extra, kram.



Sture kom hem väldigt trött från jobbet, kysste sin fru och kröp ner i

sängen.

Plötsligt vaknade han med ett ryck och upptäckte en skäggig gammal man i

munkkåpa stå bredvid honom.

- Vad i helvete gör du i mitt sovrum? Och vem är du? Frågade han

- Min son, detta är inte ditt sovrum, svarade mannen, jag är sankte Per

och du är kommen till himlen.

- Va? Är jag död? Jag vill inte dö, jag är för ung för det halvskrek mannen.

- Snälla skicka tillbaks mig omgående, bad han.

- Det är inte så lätt, svarade sankte Per, du kan bara komma tillbaks i

form av en orm eller en höna. Välj själv!



Mannen tänkte en liten stund, en orm? Nä, fy för, det vill jag inte vara!

En höna? Hmm, ja varför inte? Att vara med tuppen kanske inte är så farligt.



- Då vill jag vill bli en höna!

'POFF' så låg han i ett rede i en hönsgård, fjäderprydd från fot till näbb.



Men jäklar, vad det tryckte i arslet. Då såg han tuppen komma emot honom.

- Hej, du måste vara den nya hönan. Hur känns det?

- Hej! Hyfsat, men det trycker så in i helsike i arslet.



- Ja det är ägglossningen. Du har aldrig fått ägg, va?

- Nä, hur gör man?

- Kackla två gånger och sen klämmer du till, svarade tuppen snällt.



Han kacklade två gånger och nöp till och 'POFF', så låg ägget där.

Wow, tänkte mannen, det här var ju hur skönt som helst. Han kacklade

igen och nöp till. Ett till ägg... Tredje gången han kacklade, så hörde

han ett skrik.



- STURE !! Vakna för helvete, du håller på att skita ner hela sängen!

--------------------



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela