Fluffy Molntuss

Lördagmiddag

Publicerad 2010-01-23 20:21:00 i Allmänt,

Helfestlig lördagmiddag med date. Linda kom hit med sushi till sig själv och till min lille man. Jag tycker inte om sushi så jag och Arvid har ätit fiskpinnar. Ja, jag vet, hur tråkigt är det. Men jag bara orkade inte engagera mig. Nils är på spelkalas hos Petter.

Samtal vid bordet:

Arvid: Nej, nu orkar jag inte mer mat för jag åt ju choklad precis innan. (Han har inte fattat att man inte erkänner sånt.)

Mamma: Nej, nu får du äta din sista fiskpinne annars får du smisk på stjärten. (Vi har den jargongen här hemma. Naturligtvis får han inte smisk. Någonstans. Någonsin.)

Arvid: Då får du fisk på pattarna.

WHAT????

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2010-01-23 21:41:25

HAHAHAHA!!!!

Amen....INTE fiskpinnar en Lördag!

Ok, för att jag INTE gillar sushi (heller) men "the fishpinns"liksom!!!

Nädu...du kunde ljugit att det var färsk torsk eller kanske en röd köttbitt!??

Ha det så bra!

//

Johanna

Postat av: Tina Flogin

Publicerad 2010-01-24 09:42:24

Nä - det borde vara krimininellt att äta fiskpinnar en lördag!!! Hm- får nog skylla på mobilkameran på bilderna -för visst är det så att den gör näsor och hakor större?!?!

Ha en skön söndag!

Själv har jag lite ont i hvududet efter tjejmiddag för min syster som fyllt 40! Pust.

/Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela