Fluffy Molntuss

Avundsjuka

Publicerad 2010-01-08 18:45:47 i Bröstcancer,

Lilla grannen med familj åker till Kanarieöarna i morgon. Och jag är inte alls avundsjuk.

Jag tycker det är toppen med 10 minusgrader och lite fesen snö. Fast idag har det ju varit en fantastiskt blå himmel. Det var ju fint. Iskalla vinterdagar med hög, klar luft och blå himmel. Finns det något bättre? (Vem försöker jag lura? En vecka i något varmt land, med sol, sjyst pool, drinkar i baren och ingen mat som ska lagas kanske....).

Är lite kinkig idag. Har fått kallelser till Onkologen, Skiktröntgen och Skelettröntgen. Den 19/1, 21/1 och 22/1. Massor med kontrastvätska som ska sprutas in (i venen alltså) och drickas. Men bra är att jag väl förmodligen får min behandlingsplan när jag träffar Onkologen. Ungefär en vecka efter Onkologträffen kommer jag att komma igång med behandling, och även om jag gärna vill skjuta på det är det såklart bäst att börja så snart som möjligt.

Fick mail från min rumskompis (vid operationen) idag. Hon kommer att få samma behandling som jag. Vet inte detaljerna, men det ser ut att vara ungefär samma problematik som jag har. Så då får vi följas åt även där. Kan vara bra att ha någon att beklaga sig för som också är inne i det.

I kväll blir det patetiskt fredagkväll. Lasagne och Let´s dance!

Godkväll

Kommentarer

Postat av: Jennie Gustafsson

Publicerad 2010-01-12 22:38:02

<3<3<3 kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela