Fluffy Molntuss

Så var det dags igen

Publicerad 2010-02-19 10:19:30 i Bröstcancer,

Klockan 12 idag åker giftet in igen. Jag sitter beredd med min nya anti-illamåendetablett. Den ska tas klockan 11. En tablett då och sedan en på lördag morgon och en på söndag morgon. Jag förväntar mig underverk..........

Igår var jag och hämtade min peruk, den har lugg. Det är lite konstigt, det var väldigt länge sedan jag hade lugg. Men den är blond och fin, faktiskt snygga slingor. Lite mörkare i underhåret. Det kommer att bli konstigt att använda den. Mycket konstigt. Fast jag vill ju inte precis visa upp mitt runda skalliga huvud. Och är det någon som INTE klär i mössa så är det jag. Jag misstänker att det kommer att bli så att jag inte använder min peruk så mycket. Fast på jobbet måste jag nog ha den. Idag var första dagen som jag faktiskt hade obehagligt mycket hår i borsten när jag borstade håret på morgonen. Lite jobbigt faktiskt.

Jag tog en snabb sväng i stan i går. Hade med mig lillebror som fick vara ledig, det uppskattar han. Vi sprang runt och tog blodprover på mig, hämtade peruk, var inne i barnklädesäffärer och handlade present till lilla systerdottern som fyller 20 år. Sedan åkte vi ner till mina föräldrar och fick lunch. En poäng med att åka dit var att lämna alla presenter till systerdottern. Förutom den jag köpt hade jag inte med de övriga. Så bra. Var la jag nu av hjärnan.... Ja, kalaset är i Göteborg, där hon bor, och vi ska av uppenbara skäl inte dit. Därav använder jag mig av mina föräldrar som leverantörer.

Nils var lycklig igår. Pappa och han var och provade ut linser. Så nu slipper han förhoppningsvis glasögonen, om allt går som det ska.

Kommentarer

Postat av: Åse

Publicerad 2010-02-19 12:42:09

tänker på dig och hoppas du slipper må så illa igen!!



puss o kram

Postat av: Annelie H

Publicerad 2010-02-19 16:29:49

Jag hoppas att tabletten mot illamåndet hjälper.

Sköt om dig

Kram

Postat av: Jennie Gustafsson

Publicerad 2010-02-23 08:59:05

Jag tror du hade passat jättebra i scarfs på huvudet. KRAM

Postat av: TinaFlgoin

Publicerad 2010-02-23 11:16:39

Tänk vilka pengar du sparar på extensions... ;-)

Nä skämt och sido - jag hoppas verkligen du slipper illamåendet och att du mår bättre denna gång

Förstår att det måste kännas mycket underligt att tappa håret - även om man är förbered - hojta bara om jag kan göra något!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela