Fluffy Molntuss

Här är jag!

Publicerad 2010-02-10 00:19:32 i Bröstcancer,

Jag har ju varit lite borta kan man säga den senaste tiden. I alla möjliga ordalag.

Åkte in till sjukhuset i fredags för min första behandling. Kom hem pigg och glad med bara lite huvudvärk. På kvällen satte det igång. Illamående, kräkningar, magsmärtor. Ja, jag ska inte gå in på några detaljer, det skonar jag er från.

Lördag och söndag mådde jag skitkass, medicinerade så mycket jag bara kunde mot illamåendet.

Måndag började jag må lite bättre och idag har jag nästan, säger nästan, varit människa.

Det stora problemet är illamåendet. Snacka om ångest då när jag vet att jag har sju behandlingar kvar. Men nu har jag sådan tur att jag har en nyvunnen liten vän som berättat att det finns ännu fler mediciner att ta till vid illamående (förutom de tre jag redan har då), hon har också berättat att man kan stoppa i sig både mer och fler. Så nu har jag blivit av med lite ångest vad gäller den biten.

Annars är jag mest trött och lite yr och dum i huvudet.

Tack alla som hört av sig och brytt sig om, det värmer, det vet ni!

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-02-10 08:16:50

STOR kram, ja..inte för hård, för det är så jäkla jobbigt när man mår illa!

Men en liten lös iallafall!



//

Johanna

Postat av: Åse

Publicerad 2010-02-10 09:33:06

skönt du börjar hämta dig...du får tänka på mig....jag saknar ju dig!!

kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-10 17:32:11

Åh vad glad jag blir för detta! ja att du mår bättre alltså. Som du säger. seven more to go. men plocka i dig allt du kan i pillerväg mot illamåendet, tyvärr hjälper väl inte semlor mot det?

Kram!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela