Fluffy Molntuss

Giftigt värre

Publicerad 2010-02-05 14:01:45 i Allmänt,

Sådärja, nu är den första kuren inpumpad och klar. Gick smidigt och lätt genom min förbannade Port-a-cath. Tog en och en halvtimme för totalt 1,1 l läkemedel. Jag tycker lite bättre om min PAC idag. Det gör inte i närheten lika ont. Jag tror att det var förbandet som tryckte och sprutan med slang som gjorde att det drog, som tillsammans gav en mindre skön känsla. Och nu efter behandlingen blev jag av med båda. Så nu kan jag duscha igen. Grattis omvärlden! Klart att det fortfarande gör ont, men det är ju inte så konstigt när man blivit uppskuren.

Under tiden gick Martin till Apoteket och hämtade ut en miljon läkemedel som jag ska ta hemma. Jag ska också ta en spruta med Neulasta, benmärgsstöd, i magfettet, där finns ju en del att köra in kanylen i. Sen ska jag ner på vårdcentralen och ta blodprov tre gånger innan jag ska in på nästa behandling som är på fredagen om två veckor.

Jag blev klar kl. 13.00 idag och symtom hittills är huvudvärk. Tog en Panodil nyss som jag hoppas hjälper lite. Känner mig lite konstig i huvudet (ja, ja, jag menar mer än vanligt). Läkemedel mot illamående och förstoppning har jag fått och antibiotika som ska tas dag 5-12. Antibiotikan och benmärgsstödet är till för att jag inte ska drabbas av infektioner vilket det finns risk med beroende på att immunförsvaret slås ut av cellgifterna.

Har precis kört ett litet röj här hemma så att det ser trevligt ut liksom. Och nu tror jag att jag ska ta det lite lugnt. Sov sådär halvbra i natt eftersom jag bara kunde vända på mig, pga av den där PACen. Så jag misstänker starkt att det blir en tuppis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela