Fluffy Molntuss

Fluffy Molntuss

Publicerad 2010-02-16 22:04:44 i Allmänt,

Okej, jag vet att det finns de som undrar över mitt alter ego; Fluffy Molntuss. 

Jag startade upp min blogg för drygt ett år sedan då jag försökte späka mig ner i vikt, jag ville vara anonym eftersom det mer handlade om att skriva av mig än för att andra skulle läsa om det.

Efter ett ta började jag skriva om livet i allmänhet. Mina vänner fick reda på min blogg och började läsa den och efter ett tag fick jag en drös nya läsare. Väldigt roligt.

I höstas fick jag min cancerdiagnos och då insåg jag vilken bra kanal detta är. Att kunna berätta om alla resultat och hur jag mår direkt för ett helt gäng vänner i stället för att ta det individuellt (även om det också är trevligt förstås). Bloggen är också ett trevligt tidsdokument, en dagbok. Så nu är jag inte så anonym längre.

Nu har jag på ett alldeles fantastiskt bra sätt lyckats komma ifrån ursprungsämnet märker jag. Varför Fluffy Molntuss just.

Jo, för tretton år sedan träffade jag en helt fantastisk man. Jodå, det är honom jag är gift med. Ungefär vid den tiden gick serien "Sen kväll med Luuk" med det stående inslaget "Dan Bäckman" (gestaltad av Felix Herngren). Sjuka som vi är tyckte vi att denne figur var omåttligt rolig. Speciellt roligt var hur han hunsade sin ljudtekniker Buffy. Härifrån fick min man sitt smeknamn; Buffy. Detta kallar jag honom för än i dag. Nåväl, på någon jäkla konstig vänster började Buffy kalla mig för Fluffy. Mest för att det rimmar, men jag frågade honom en gång och han så då att det var för att jag var lite fluffig. Hm. Bör nämna att jag var smal på den tiden. Samtidigt.... fanns det ett band som heter Bob Hund. Många gånger lyssnades det på låten "Trallala lilla Molntuss". JA! Och där fick jag mitt efternamn. FLUFFY MOLNTUSS.

Herregud, vilket svammel. Är det ok om jag skyller på cellgifter?



Kommentarer

Postat av: Annelie H

Publicerad 2010-02-17 11:30:34

Underbart svammel. Jag har faktiskt undrat var Fluffy Molntuss kommer ifrån. Nu vet jag.

Jonas fick kommentar en gång från en gammal vän att han (Jonas) och vännen var tillsammans med mulliga tjejer. Vid den tiden vägde jag 10 kilo mindre än vad jag gör idag. Undrar egentligen hur vännen tänkte? Vi har slutat att umgås på "tjockare" dar...

Kram

Postat av: Majsan

Publicerad 2010-02-17 11:53:20

Följer dig i din blogg du fantastiska, positiva, humoristiska, underbara tjej. Vill bara skicka en heja-heja-hälsning till dig och Martin och era barn.

Kram, kram

Postat av: Åse

Publicerad 2010-02-17 13:10:19

svammel ja, tur jag kunde historien så jag fattade....fluffy är lite fluffig och buffar på buffy....??

skönt att vara duktig både på jobbet och i hemmet!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-18 07:35:31

Nu känner jag att jag får förklara vackraveran på min blogg....Vad tror du min kunder och leverantörer säger när vi berättar att vi blivit ett aktiebolag som heter ( jag viskar) vackraveran.

-Hon måste vara självgod...

Postat av: jennie g

Publicerad 2011-01-20 17:51:37

:))) Härligt!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela