Fluffy Molntuss

Veckans plus och minus

Publicerad 2010-08-12 20:30:28 i Allmänt,

Denna vecka leder plussidan över minussidan:

På plussidan ligger:
Oxfilé och Châteauneuf-du-Pape på restaurang Sand i Båstad
SPA-dag på Hotel Skansen och kvalitetstid med min man
Att efter 10 år som gift (tillsammans 13 år) inse att man forfarande är kär i sin man
Att få en superfin present (underkjol från Odd Molly, så fiiiiin) från en kär vän (tack söta Jennie)
Att komma hem och en stor blombukett står på bordet (tack Linda)
Ett helt gäng hantverkare som fixat fasad, panel och vindskivor på två dagar (i stället för att dra ut på det i veckor)
Att det regnar på ett skönt sätt och gräset därför börjar finnas till igen

På minussidan ligger:
Att behöva åka hem från Båstad för att man måste gå till en läkare när man tror att man har lunginflammation (vilket det inte var), eller något värre, fast det nog bara är astma som aldrig går över.
Att ha skitont i ryggen så att det känns som en kniv körs in när man nyser (ska till sjukgymnast i morgon)
Att ha gått upp sex kilo på grund av östrogenhämmande läkemedel (Femar) när man redan är fet. Kände inte att jag behövde dessa extrakilo. Men nu ska Viktväktarna få några extraslantar i kassan.
Att vi inte har något varmvatten och jag skulle vilja duscha men inte är någon självplågare (reparatör kommer i morgon).
Att ogräset växer.....

Kontentan av det hela är att jag är ganska glad.


Kommentarer

Postat av: Fighter

Publicerad 2010-08-13 10:38:45

hehe Jag gick upp 25 efter min cancer.

Å det där med håret ( såg din kommntar hos Carpe Diem)...så är det här också. Lite ojämnt:-)

Dock inte på huvudet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela