Fluffy Molntuss

Vardag igen

Publicerad 2010-08-30 23:36:03 i Bröstcancer,

Nu är vardagen här igen. Barnen i skolan och mannen på jobbet. Och jag är inne på sjukhuset och hälsar på. Idag var jag på akupunktur igen.... Har bokat in ytterligare fyra tillfällen. När jag gått alla dessa 6 tillfällen ska vi utvärdera och se om det fungerar på mig. Jag tycker faktiskt att det blivit bättre. Det är inte så troligt att det är pga akupunkturen efter endast ett tillfälle. Jag tror snarare så att jag lider mindre av vallningarna därför att det inte längre är så varmt. Vi får se. Idag hade jag Arvid med mig in och han satt så snällt och ritade under tiden.

Har också fått kallelse till mitt första återbesök, den 7/9, men eftersom jag är på Lydiagården då så har jag ringt om att få en ny tid. Lämpligt borde ju att jag får tid EFTER att jag gjort skiktröntgen på lungorna. Eftersom onkologen bara har en telefonsvarare att tala in på så väntar jag att de återkommer. Men nu vet de i alla fall att jag inte kommer i nästa vecka.

Morgonen idag började med frukost tillsammans med mina vänninor. Vi började träffas till måndag frukost för några år sedan. Då var det vi som studerade, hade eget företag (och därför bestämde arbetstiderna själv) eller väldigt flexibla arbetstider som kunde ses. När jag sedan blev anställd för ett och ett halvt år sedan kunde jag inte längre vara med. Så idag var första gången på just ett och ett halvt år. Verkligen en mysig start på veckan.

Helgen har annars mest bestått av pyssel hemma. Letat lagerhyllor till den förbaskade friggeboden (är lite trött på den nu eftersom Martin håller på att inreda den med varje ledig stund han har. Men nu är den äntligen klar med fint golv och isolering, el dragen och panel på väggarna).

Lördag kväll var nere i Gislövs läge och hade familjemiddag. Mysigt att träffas som vanligt. Linda stod för maten och det var delikat. Också det, som vanligt.

Nu är det godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela