Fluffy Molntuss

Kallelser

Publicerad 2010-08-26 20:28:04 i Bröstcancer,

Fick två kallelser idag. Till två olika typer av röntgen.

På fredag i nästa vecka ska jag på mammografi. Jamen, det ska ju bli intressant att se hur de ska få in exbröstet i maskinen. Men det känns väldigt skönt att kolla vänstra sidan. Tycker det är svårt med klämmandet och jag blir lätt så hypokondrisk (med god anledning visserligen).

Den 17:e september ska jag så äntligen skiktröntga lungorna. Jag är supernervös såklart men ändå ska det bli skönt att ha det gjort. Om inget har hänt med den fyra millimeter stora förändringen på höger lungsäck så kan jag andas ut. Min läkare och jag har visserligen kommit överens om att det är ett ärr från en kraftig lunginflammation just på den lungan. Men vi vet ju faktiskt inte. Det ska bli skönt att få svart på vitt.

Sen väntar första återbesöket i slutet av september. Jag har ännu inte fått något datum. Inför det besöket ska det tas en hel drös med blodprover som indikerar om det skulle vara förändringar i skelettet och levern, förutom den vanliga blodstatusen då. Jag tar ju blodprover inför nästan varje Herceptin-infusion så att blodet mår bra, det vet jag. Jag är nästan uppe på mitt normala hb; 140. Ligger nu på 130 så det går sakta uppåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela