Fluffy Molntuss

Åter till ordningen

Publicerad 2010-08-25 10:37:29 i Bröstcancer,

Så har båda barnen då börjat skolan. Den lille går nu i förskoleklass och den store i femman. Det känns stort. Femman. Eftersom jag inte börjar jobba förrän den 1 september så går Arvid ännu inte på fritids, men snart så. Nils ska klara sig själv på eftermiddagarna eftersom han inte ska fortsätta på fritids. Det fixar han utan problem.

Mår lite bättre. Igen. Sover bra på nätterna. Tackochlov! Hade en huvudvärksdag igår, vilket kom sig av att jag hade grymt ont i bröstryggen efter en massage på måndagen. Detta ont har en tendens att sprida sig upp i huvudet. Värk och spänningar i huvudet tycker vi inte om. Det är som att trycka på nojjighetsknappen.

Har äntligen börjat starta om min kropp. Känner mig som en gammal dator som gång efter annan ger felmeddelande. Och där en omstart är lösningen. Hoppas bara att det funkar på mig. Har nu kommit igång med min dagliga halvtimmespromenad, lite strech och stärkande för ryggen. Måste ju smygträna hemma, jag är så svag i mina muskler att jag skulle klarat mig i max tre minuter på ett träningspass på gym. Ökad svaghet i muskler i kombination med ökad kroppsvikt kan jag inte rekommendera. Är som en sköldpadda på rygg när jag ska ta mig från liggande på golv, till stående.

Nu hoppas jag att jag har gått upp vad jag ska av Femar-tabletterna. För nu räcker det. Nu måste jag ner. Måste bara först hitta orken att ta i tu med det.

Kommentarer

Postat av: anna hansson

Publicerad 2010-08-25 14:42:52

Kämpa på det var så kula att se dig med lite hår på huvudet! Lider med dig... men du verkar välldigt stark!

Kramis Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela