Fluffy Molntuss

Vojne vojne

Publicerad 2010-04-13 18:45:51 i Bröstcancer,

Mina stackars ben, aj, aj, aj. Ont från höften ner i lårbenet och vidare in i knäet. Helt normala biverkningar men inte roligare för det. Ringde till mottagningen idag och pratade med min supergoa sköterska som lovade fixa värkmedicin. Min man är i detta nu och hämtar ut dem. Ska bli en skön natt tror jag. Panodil ha! Inte lönt.

Nu har jag av pålitliga källor fått reda på att det inte blir värre än så här. Värkmässigt alltså. Och det kan jag ju leva med. Fast helst i inte i åtta veckor. Tar gärna en liten paus då och då.

Min sköterska frågade mig idag om jag fått ett nagelkit. ??? Nagelkit, eh vadå? Jo, tydligen tar naglarna ordentligt stryk av Taxoteren så därför får man med sig ett nagelkit med hem från första behandlingen vilket jag inte fått. Martin fick hämta. Ja, man gör ju allt för att inte tappa naglarna, låter jobbigt med naglar på utväxt. Martin fick även lov att hämta en indisk lunch till mig. Det var riktigt gott. Jag är ju så hungrig, och vill ha lagad mat. Tyvärr finns ingen inspiration till matlagning mitt på dagen, och då är det ju bra med en alldeles egen liten leverantör. Sen var det ju trevligt att umgås med honom också förstås. Leverantören alltså.

Annars har jag pratat i telefon, med mamsen och med Susanne. Och tvättat lakan. Spännande dagar......

Kommentarer

Postat av: Åse

Publicerad 2010-04-14 08:54:21

din stackare......hoppas värk tabletterna hjälpte :)

puss o kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela