Fluffy Molntuss

Vinterdäck, barnkalas och smink

Publicerad 2010-04-17 17:03:36 i Allmänt,

Jamen det var ju en annorlunda mixad rubrik.

Igår var det dags för mitt deltagande i smink-kursen Look Good, Feel Better, som mottagningen anordar. Det var ju lite småtrevligt puttrigt sådär. Jag var inte jätteimponerad om jag ska vara helt ärlig, men det gav lite inspiration. Och dessutom fick vi hem en fin vit neccesär med massor med produkter från Vichy, Dior, Maybeline och L'Oreal. Allt smink som behövs samt all rengöring och ansiktskrämer. Alla dessa produkter doneras av kosmetikaföretagen, och det är verkligen inte några skräpprodukter. När jag satt där slog sig en dam ner bredvid mig, Gudrun, granne till mina föräldrar. Jag visste att hon också hade fått bröstcancer men det var ju lustigt att hon skulle dyka upp här. Verkligen trevligt. Tänk, hennes barn har jag suttit barnvakt för många gånger och nu är de mellan 30 och 35 år. Vad säger det om min ålder......

Jag blev rejält trött av att ta mig iväg sådär en hel eftermiddag. Som sagt, ingen ork i denna kropp och sedan blir jag dessutom hysteriskt hungrig. Jag är som en gravid. Inte hungrig, inte hungrig och sedan helt plötsligt, hungrig och ge mig mat nu!!!

På kvällen fick vi middag hos familjen Gustafsson (Fredrik och Jessica alltså). Det blev dags för årets första grillade fläskfilé. Väldigt gott. Det är bra med vänner som man kan bjuda hem sig till. Alla var trötta så vid halvtolv tog vi oss hem. Så underbart att bara behöva ta en kort promenad och så är man hemma. Vi har det så bra som har så många vänner som bor praktiskt taget grannar med oss.

Idag är Arvid på kalas hos Svante, kalaset slutade två och han är fortfarande kvar där, klockan har blivit fem nu och det börjar väl bli dags att ta hem honom. Gick ditt för att hämta honom vilket resulterade i fika och snack med Karin och Johanna som också var där. Men jag fick vackert gå hem igen utan barn.

Ännu inga planer för kvällen, vi får se vad som sker. Martin har påbörjat tvätten av trädäcket. Tar en jäkla tid, men sedan är det ett stort jäkla däck också. Det är så mycket som jag vill göra. När jag vaknar på morgonen känns det som om jag kan göra allt och hur mycket som helt men när jag sedan reser mig upp orkar jag ingenting. Definitivt inget trädgårdsarbete som är det som hägrar mest. Tittade på ett gammalt avsnitt av Tinas Trädgård och blev inspirerad till att anlägga rabatter kring den nya friggeboden. Men det enda jag kan är att planera och peka, defintivt inte bära och gräva och det finns ju gränser för hur mycket Martin orkar med. Faktiskt.

Ja, också var det ju vinterdäcken också. De skulle ha åkt av i torsdags. Det gjorde de inte. När jag körde in till sjukhuset igår var det poliskontroll vid Mobilia. Vet inte om det var däcken de kollade, mig plockade de inte in. Men det vore ju sjutton också om man skulle få böter. Hade de plockat in mig hade jag kört cancerkortet. Jag var ju faktiskt på väg till sjukhuset........

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela