Fluffy Molntuss

Variation

Publicerad 2010-04-18 16:24:23 i Allmänt,

Tänkte att jag skulle variera mig lite. Så veckan som kommer ska jag inte vara cellgiftssjuk utan vårförkyld. Eller vrålförkyld om man ska skoja till det lite. Hatar förkylningar intensivt, kanske för att de dyker upp så ofta i mitt liv.

Annars är det fix-och-pyssel-helg. Jag gör som vanligt inte så många knop, medan Martin springer omkring i sina Fristads-byxor.

Den förbaskade högtryckstvätten la av efter att han lyckat få rent halva trädäcket. Störigt. Men tvätten blir väldigt bra, ser jättefint ut. Det var ju fem år sedan vi la däcket. Just nu sätter han upp en ny grind. Mycket fix. Men han har fortfarande inte lagt på mina sommardäck. Illa, mycket illa.

Jag har nyss varit en sväng på Mobilia. Letat efter en scarves att ha på toppen. Vi lärde oss knyta med scarves i fredags på kursen och nu vill jag ha lite variation. Även där. Blev jättefint att knyta som de lärde oss. Problemet är att bästa scarvesen är sådana som inte är moderna längre, i bomull, lite krinklade, 40 cm breda och 160 långa ungefär. De var ju supermoderna för några år sedan men mina har jag slängt ut. Varför har jag sådan städ och slängnoja....? Nåja, jag hittade en blommig historia som är helt rätt i formatet. Vi får se om jag vill gå med blommig knopp. Blomknopp (vitsigt såhär på våren).

Nej, nu får jag ta och klippa i en perenn. Och sen har jag ju köpt fika med mig hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela