Fluffy Molntuss

The final countdown

Publicerad 2010-04-09 16:35:26 i Bröstcancer,

Jajamensan. Nu har jag färre behandlingar kvar än vad som är redan är gjorda. Fem avklarade, tre kvar.

Nya läkemedel idag, med full bevakning. Herceptinet gick in som det skulle, Taxoteren gick också in som den skulle. Jag är hög på kortison, knallröd i huvudet. Martin säger att jag ser solbränd ut. Bränd möjligen.

Mår lite småilla, men tror att det är betingat. Klart att avdelningen lockar fram gammalt mående. Nu ska det inte vara mer "riktigt" illamående för min del. Ska bli skönt att slippa. 

Martin kom in med lunch, det har varit en lång dag från 9-16. Hade också nöjet att få besök av Elisabeth som varit inne hos Kuratorn. Stackarn skulle sätta sig uppe på öron-näsa-hals och vänta på att få kollat upp lungor och öron. Håller tummarna för att det inte drar ut på tiden.

Ikväll: Tacos. Patetisk Svensson-fredagsmat. Men gott. Så det skiter jag i.

Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-04-09 21:49:31

Tacos ÄR gott!!! ;-)



Det gick både snabbt och bra nere på 2:an. Inget i öronen men mkt svullen i näsan så jag fick spray som allergikerna får.

Tillbaka för blodprov imorgon. Hoppas crp'n gått ner!



Skönt att höra att du inte mår så illa! Förmodligen är det betingat, men tror kortisonet också kan spela roll. Iaf om man är lite känslig i magen som du är;-)



Hörs snart!

Kram Elisabeth

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela