Fluffy Molntuss

Skärtorsdag

Publicerad 2010-04-02 00:01:20 i Allmänt,

Den asociala har fått vara optimalt social idag.

Vid lunchtid dök kära väninnan Sara upp som jag inte sett på säkert ett halvår. Hon hade med sig finfina blommor och äpplemust. Konstigt med oss, även om vi inte setts på länge så känns det ändå som i går. Vi fixade lunch tillsammans och pratade.

Efter ett tag dök Karin upp för att lämna Svante. Naturligtvis lyckades jag lura in även henne en bra stund. Sara hade med sig lilla söta sonen Tim, 19 månader. Nils har varit rena rama lekfarbrorn idag. Så mysigt att se hur han tar hand om de små. Först lekte han med Tim medan Arvid och Svante sprang omkring som yra höns. När sedan Tim gått hem fortsatte han att leka både med Lego och PlayMobil med A och S och sedan tog han ut dem i trädgården och jagade dem. Därefter har han fortsatt att leka med sin lillebror. En riktig mönsterson.



Nils fixade fika till sig själv och småttingarna ute i vårsolen.

På kvällen kom min storasyster, lilla systerdottern och hennes ex, numera kompis, Daniel, resande från Götet. Vi gjorde pizza och snackade.

Nu är det verkligen läggdags för mig. Helt utmattad, inte speciellt uthållig....



Nej, jag tror vi håller oss till kort hår på Arvid. Man kan ha mycket kul med en peruk.....

Kommentarer

Postat av: Majsan

Publicerad 2010-04-02 09:32:59

Mysig början på helgen. Hoppas du och hela familjen får en fortsatt fin Påskhelg. Det är inte fel att ägga upp sig. Kram på Er!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-02 17:41:32

Lille söte Arvid!

Jag håller med, kort hår är det som gäller för honom.

Tack för igår.. Svante var lyrisk, så snäll Nils är:)

Kramiz Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela