Fluffy Molntuss

Magnetröntgen

Publicerad 2010-04-19 13:45:44 i Bröstcancer,

Hade en intressant upplevelse idag. Jag var inne på sjukhuset och gjorde en magnetröntgen av mina bröst (eller det som finns kvar). Först fick jag en kanyl i handen där det under undersökningen ska sprutas in kontrastvätska. Sedan fick jag lägga mig på en brits med hål för ansiktet (ungefär som hos massören) sedan var där ett hål för vart bröst också. Väl på plats blev jag inskjuten i ett magnetiskt rör och sedan uppkopplad med en slang till kanylen i handen. Jag fick också kombinerat hörselskydd/hörlurar för att skydda öronen eftersom det är ett väldigt oväsen under själva röntgen. Konstigt det där, att det finns ett jättestort magnetiskt rör i ett rum. Ett rör som drar till sig allt av metall som bara är i närheten. Och där ska man ligga.

Nu väntar jag bara på besked från min trevlige kirurg som skrivit remissen. Ja, och håller tummarna att där inte finns några konstigheter.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-04-19 16:26:58

Yes box, jag håller också tummarna!

Postat av: Åse

Publicerad 2010-04-20 08:51:51

jag håller alla tummar :)

Postat av: Majsan

Publicerad 2010-04-20 09:21:45

Och här är vi två till som håller tummarna - kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela