Fluffy Molntuss

Långfredag och Påskdag

Publicerad 2010-04-03 18:03:04 i Allmänt,

På långfredagen var vi iväg på lunch hos mina föräldrar. Där var även bror och syster, systerson och systerdotter. Jag blev minsann gratulerad i efterskott, det hade fixats både present och tårta. Fick presentkort på favoritbutiken. Ja, Unica såklart. Tack, tack för det!

Hem på eftermiddagen och tog en tupplur (eller försökte i alla fall), uthålligheten är ju inte vad det varit.

Klockan sex var vi hembjudna till Jonas och Annelie, där var även Åse (lilla grannen alltså) och Peter, Ingela och Joakim (faktiskt också grannar till oss, två hus bort) och Marianne och Kjell. Jättetrevligt och god mat. Vi var hemma och i säng vid 12, då var jag sinnessjukt trött.

Idag var det meningen att vi skulle gratulera Martins pappa i Torekov. Med det sket sig..... Kände mig fruktansvärt trött precis innan vi skulle åka. Trött och varm. Så jag tog tempen och den låg på 37,7. Vågade inte utmana ödet så vi stannade hemma. Kändes jobbigt om tempen skulle stiga ytterligare och då inte vara hemma. Om man får riktig feber måste man ringa in till mottagningen och eventuellt komma in. Så jag har mest ägnat eftermiddagen i soffan, lite sovandes sådär. Och jag har inte blivit sämre så det är nog bra att fortsätta så, att ta det lugnt och inte göra något överambitiöst alls. Har börjat bli ganska bra på det.

Ha en fortsatt skön påsk!

Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-04-04 13:48:46

Hej tjejen!!

Vad tråkigt med feber igår! Jag känner dock igen det - jag fick också feber igår kväll då jag kom hem från påskmiddag hos vänner. Jag tror det är kroppen sätt att reagera, tala om för oss att man ska ta det lite lugnt. ( även om man knappt tycker man kan ta det lugnare...;-))

Hoppas att du mår bättre idag och att du inte har behövt ringa onkologen!



Jag vaknade iaf upp piggare än igår och utan feber alls (hade 37,8 med tabletter igår kväll), så jag antar att nu har det vänt;-) Nu ska här promeneras!!! Vi kanske tom kan ta en promenad tillsammans nån dag?



Stor kram på dig!!

Elisabeth

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela