Fluffy Molntuss

Besked på magnetröntgen

Publicerad 2010-04-22 18:29:16 i Bröstcancer,

Fick ett samtal från min bröstkirurg idag. Jag var ju på magnetröntgen i måndags för att se att det inga dolda tumörer uppehöll sig i vänter bröst och att inget nytt dykt upp på höger sida.

Inga förändringar över huvud taget, inte ens cystan jag punkterade i november på vänster sida hade kommit tillbaka. Man kunde se ärrvävnaden från operationsområdet på höger sida.

- Det är egentligen din läkare (onkologen då) som ska ge dig beskedet men nu satt jag med det framför mig och tänkte att jag ringer. Det kan ju vara roligt för dig att veta att allt var bra, sa han.

Trevliga karl!!!! Har bara gott att säga om honom. Inte nog med att han är en erkänt skicklig kirurg, han kan sätta sig in i patientens oro och behov.

Efter att ha blivit riktigt sjuk har jag nästan bara gott att säga om vår sjukvård. På tre dagar får jag alltså ett besked på en magnetröntgen. Samma dag som jag, blev ytterligare sju patienter röntgad. Varje röntgenomgång blir 1000 bilder. Detta ska sedan granskas av en läkare. Tre dagar senare får jag alltså besked från min kirurg. Imponerande. Sen finns det de som sitter och håller på besked, som när jag skulle få mitt allra första, och det är ju klart inte bra. När jag gjorde alla spridningskontrollerna fick jag besked efter fyra dagar, ett underförstått besked egentligen efter tre. Och då var det en lördag och söndag emellan. Också det, imponerande.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-04-22 21:50:13

Tummen upp! Skönt att höra, nu kan jag åka till Stockholm och kalasa utan att behöva oroa mig. :-)

Postat av: Fia

Publicerad 2010-04-23 08:34:11

Så skönt att det gick så snabbt.En beklant till mig fick vänta tre veckor på svar vilket är bara så gräsligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela