Fluffy Molntuss

På stan

Publicerad 2009-10-29 19:58:44 i Allmänt,

Tillbringat dagen med äldsta sonen, födelsegrisen. Så mysigt att vara bara han och jag.

Vi började med lunch på Mimmas, sedan bussen in och raka vägen till bion. Harry Potter och Halvblodsprinsen. Var väl ganska bra. Nils älskar Harry Potter, böckerna, filmerna.

Efter film mötte vi upp pappan och lillgrisen och tog en shopping tur på Triangeln som hade 10-årsjubileum idag (de också). Så fyndade finfina vinterjackor till båda killarna.

På Triangeln gick en stor BR-figur (utklädd gubbe då uppenbarligen...) omkring och hälsade på barnen. Arvid närmade sig för att skaka hand med honom han också. Medan han väntar fint och väluppfostrat på sin tur säger jag lite tyst:

- Boxa honom i magen.

Varvid det lilla oskyldiga barnet gör precis som han är tillsagd (ibland funkar det) och ger den fluffiga gubben en rejäl box i magen (kändes nog inte med all den stoppningen men ändå...). Effekten uteblev dock inte. Alla övriga barn börjar boxa gubben i magen. Deras föräldrar lät inte glada. Vi gick därifrån. Ganska snabbt.

Jädra unge. Varför hör han så himla bra. Ibland. Varför lyder han. Ibland. Men aldrig när jag säger:

- Gå och lägg dig!

- Ät upp din mat!

- Sluta gnälla!

Märkligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela