Fluffy Molntuss

Lördagmorgon

Publicerad 2009-10-10 09:46:44 i Allmänt,

Har dragits med en envis och jobbig förkylning hela veckan. Martin är i Wales på golfresa med kompisar. Badrumsrenovering = dammigt överallt på nedanvåningen samt ett evigt planerande om var man ska duscha. Och sedan jobb, jobb och lite jobb. Ja, ni förstår läget. Så, vad jag längtat efter nu i veckan är en härlig sovmorgon. Vaknade tidigt i morse och fick ångest över att behöva gå upp, när sedan tanken slog mig: Det är ju faktiskt lördag! Finns det något bättre? (Fast värre är det när man vaknar en tisdag och tror att det är lördag..) Somnar om nöjd och glad och fick sova ända till 7.30. 7.30, det är ju lördag för sjutton, jag har längtat efter sovmorgon. 7.30 är en halvtimme extra mot vardagar. Förbaskade små skrällen... Så går det när man ska ha dem sovandes i sin egen säng, bara för att det är så mysigt.

Nåväl, planen för idag är:
1. Hitta någonstans att duscha. Lilla grannen kanske (ooorkar inte träna).
2. Shoppa lite, på Entré tror jag minsann.
3. Gå på bio med sötnosarna, perfekt väder för det, och humör...
4. Äta massor med onyttiga saker på bion.
5. Städa (måste torka av golven på nedanvåningen, de är täckta av ett tunt lager fint damm).
6. Tvätta (så tråkigt)
7. Ha en lugn, skön kväll hemma.
8. Hålla ungarna vakna länge (så att de förhoppningsvis sover länge, fast, det vet man ju av erfarenhet att så blir det inte).

Inga extravaganser alltså. En lugn och fin lördag. Jag tänker inte lägga två strån i kors denna helgen.

Martin tror nog att friggeboden ska vara färdigmålad när han kommer hem. Men, inte kan jag ta glädjen i det jobbet från honom. Han tycker ju att det är så roligt att måla...

Godmorgon

Kommentarer

Postat av: veran

Publicerad 2009-10-11 22:09:18

Efter en golfresa,kan det vara skönt med¨lite vanligt hederligt arbete...

Postat av: Toia

Publicerad 2009-10-12 11:22:26

Du har så rätt! Så rätt!

Postat av: Åse

Publicerad 2009-10-13 20:30:49

härligt med en lugn helg......hoppas du frisknar till!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela