Fluffy Molntuss

Jobbsökarångest

Publicerad 2009-10-20 20:57:40 i Allmänt,

Det har kommit ut ett mycket intressant ledigt jobb, på min arbetsplats. Inte på samma institution som jag jobbar, men väldigt nära. Jag har ju som bekant bara ett vikariat som visserligen varar ända till maj nästa år. Jag skulle gärna stanna på tjänsten, ännu mer gärna om tjejen jag vikarierar för skulle komma tillbaks och vi skulle jobba i team. Hon då på en annan tjänst. Det har pratats lite om det, och jag har föraningar om att det skulle kunna bli så. Men. Jag vet ju inte. Därför har jag ångest för att söka det här andra jobbet. Pratade med personalplaneraren idag som sa:

-Sök det! Du är ju helt perfekt! Varför har jag inte tänkt på det! (Jag är faktiskt perfekt för tjänsten, har alla egenskaper och all erfarenhet som efterfrågas.)

Men då är mitt problem lojalitet. Både mot den nya avdelningen och den gamla. Om jag blir erbjuden fortsatt anställning där jag är idag i samarbete med min föräldralediga kollega vill jag nog stanna kvar. Och då vill jag inte dra igång en process som jag inte tänker slutföra. Men. Å andra sidan, om jag inte söker jobbet och heller inte får fortsatt anställning vad sjutton gör jag då.

Åååångest.

Ansökan ska vara inne i morgon.

To be continued........

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-21 22:47:52

Jadu..det är rätt jobbigt att vara vuxen ibland, skulle önska att någon annan talade om för en vad man ska tycka och välja. Sedan tror jag nog ändå att det du väljer blir bra! Lycka till

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela