Fluffy Molntuss

Idag handlar det om bröst

Publicerad 2009-10-26 23:04:45 i Bröstcancer,

Nästa medelålderstecken. Mammografi.

Jodå, jag har gjort det idag. Plattat till de stackarna. På alla möjliga håll och kanter, uppifrån och ner och från sidan. Platta blev de.

Men eftersom jag ju har en knuta i det ena fick jag göra ultraljud (inte lika intressant som när man är gravid, det kan jag lova) och sedan en punktion på två ställen. På vart ställe fyra stick med nålen och sedan sug. Och nu är de inte platta längre, utan fylliga och fina (svullna).

Nej, mammografin gjorde inte ont. Punktionen gjorde heller inte ont. Så tjejer. Inget att oroa sig för när den dagen kommer. Alla kvinnor kommer att kallas från 40 års ålder med 1½ års mellanrum.

Så nu är det bara att vänta 7-14 dagar på besked.

Det är säkert bra!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-27 08:53:03

Ja knutor är ju aldrig kul, men ibland undrar man, tycker att de dyker upp med jämna mellanrum och oroar oss... kan bero på mycket.Vad skönt att du fått en ordentlig undersökning. kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela